ناگفته‌های زندگی یونس شاهمرادی در شبکه نسیم + فیلم
کد خبر: 4158785
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

ناگفته‌های زندگی یونس شاهمرادی در شبکه نسیم + فیلم

قاری بین‌المللی کشورمان با حضور در برنامه از سرگذشت شبکه نسیم به بیان ناگفته‌هایی از زندگی خود، نحوه حضور در عرصه تلاوت قرآن کریم، مسابقات عطرالکلام و ... پرداخته است.

ناگفته‌های زندگی یونس شاهمرادی در شبکه نسیم + فیلم

به گزارش ایکنا، شب گذشته ششم مردادماه برنامه «از سرگذشت» شبکه نسیم در پاسخ به هتک حرمت قرآن کریم با حضور دو قاری بین‌المللی کشورمان و اجرای علی‌اکبر قلیچ، به روی آنتن این شبکه تلویزیونی رفت. در این برنامه محمدرضا پورزرگری به عنوان مستمع و یونس شاهمرادی برای بیان سرگذشت قرآنی خود حضور داشتند.

در بخشی از این برنامه نفر اول دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور عربستان(عطرالکلام) شب گذشته ششم مردادماه با حضور در برنامه از سرگذشت شبکه نسیم به بیان گوشه‌هایی از زندگی خود پرداخت. 

وی در بخشی از صحبت‌های خود به نحوه ورود خود به عرصه مداحی و تلاوت قرآن کریم و نحوه آشنایی با جلسات قرآن اشاره کرد و گفت: حضور در جلسه قرآن را بیشتر مدیون عمویم هستم، ایشان دوست داشت من قاری شوم، اما پدرم دوست داشت وارد عرصه مداحی شوم. پدرم هر موقع در هیئت مداحی می‌کردم برای من یک جایزه می‌خرید و من به هوای جایزه دوست داشتم باز هم بخوانم. اما به درخواست عمویم وارد جلسه قرآن هم شدم و بعد از اینکه وارد جلسه قرآن استاد زاهدی شدم، به حدی استاد جلسه به من امید و انگیزه داد که عاشق قرائت شدم. 

این قاری بین‌المللی به بیان اتفاقات حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن عطرالکلام عربستان پرداخت و گفت: بسیاری از شرکت‌کنندگان وقتی متوجه شدند من ایرانی و شیعه هستم از همان ابتدا به حالت تمسخر می‌گفتند که حتما آخر می‌شوم. 

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات تعداد زیادی از قاریان ایرانی ثبت‌نام کرده بودند، افزود: از بین تمام شرکت‌کنندگان ایرانی پنج نفر پذیرفته شده بودند و از بین آنها دو نفر (من و آقای مصطفی حاجی‌حسنی کارگر) برای رقابت در مرحله حضوری دعوت شدیم. 

شاهمرادی بیان کرد: به حدی در مورد ایران بد تبلیغ شده بود که فکر می‌کردند ایران فقط مداح دارد و ایرانی‌ها با قرائت قرآن بیگانه هستند. وقتی برای راستی‌آزمایی قبل از حضور در مسابقات نزد داور‌ها تلاوت کردم، داور مغربی دستش را روی سرش گذاشت و گفت «بعید می‌دانم تو ایرانی باشی» و داور مصری می‌گفت «احتمالاً پدر یا مادر تو مصری باشد» این حرف‌ها روی من خیلی تأثیر داشت، اما به لطف خدا توانستم تلاوت خوبی انجام دهم. 

 

 
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha