اجلاسیه «آزادگان» استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4162043
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

اجلاسیه «آزادگان» استان مرکزی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه استان مرکزی از برگزاری اجلاسیه آزادگان در استان خبر داد و افزود: آزادگان مسافران حقیقی آیات جهاد بودند که لحظه‌ای از دشمنان نهراسیدند.

نشست برگزاری اجلاسیه آزادگان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 21 مرداد، در نشست ستاد کنگره شهدای استان مرکزی با موضوع اجلاسیه آزادگان اظهار کرد: ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی یکی از باشکوه‌ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران عزیز است و آزادگان با بازگشت قهرمانانه خود غلبه اسلام بر کفر را به اثبات رساندند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: بازگشت قهرمانانه آزادگان به وطن برای همه مردم بسیار خاطره ساز، دل انگیز و حماسی است و امروز همه ما مدیون مجاهدت‌های آزادگان سرافرازی هستیم؛ چراکه این عزیزان لحظه‌ای از مقاومت، ایثار و فداکاری خود کوتاه نیامدند.

وی ادامه داد: آزادگان عزیز با گام‌های استوار و سرشار از ایمان عزت، اقتدار، آرامش و کرامت برای مردم ایران رقم زدند و این عزیزان با قلوبی مستحکم و روح غیرت و جوانمردی شکوه ایران عزیز را معنا کردند و عظمت ایمان به خدا را روی زمین تکثیر کردند.

کریمی اضافه کرد: آزادگان مسافران حقیقی آیات جهاد بودند که لحظه‌ای از دشمنان نهراسیدند و البته نبرد با دشمن برای آزادگان امروز همچنان ادامه دارد و این عزیزان امروز باید در میدان جهاد تبیین مجاهدانه تر از گذشته نقش آفرینی کنند.

وی تأکید کرد: تاریخ پر افتخار چهار دهه انقلاب اسلامی که سرشار از حماسه‌ها و برکات فراوان است امروز باید برای نسل جدید تبیین شود و آزادگان نقش مهمی در این رسالت مهم دارند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اگر امروز شهرهای ما سرشار از آرامش و پیشرفت است به برکت مجاهدت‌های شهدا و فداکاری آزادگان و ایثارگران است و همه باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

وی با بیان اینکه آزادگان سرافراز، جانبازان دلاور و رزمندگان سلحشور باید در میدان جهاد تبیین نقش آفرینی کنند، گفت: یکی از وظایف این عزیزان تبیین زیبایی‌های جبهه و حماسه‌ها برای نسل جدید است و باید با بیان حقایق جبهه ایمان جوانان را مستحکم‌تر کنند.

کریمی تأکید کرد: حقایق دفاع مقدس و بهره برداری از گنج عظیم دفاع مقدس ایمان جوانان و انگیزه آنها را تقویت خواهد کرد و در شرایطی که دشمنان انقلاب سعی دارد جوانان را از تاریخ پرافتخار کشورمان جدا کند باید به مسئله تبیین و بیان زیبایی‌ها اهمیت فراوانی داد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه آزادگان در ذیل برنامه‌های گام دوم کنگره بیان کرد: در راستای گرامیداشت مقام آزادگان و بهره برداری از خاطرات ارزشمند و الگوگیری از سیره این عزیزان کارگروه تخصصی آزادگان ذیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تشکیل و راه اندازی شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: ۲۶ مرداد ماه یک فرصت بسیار خوب برای پرداختن به مقام و جایگاه آزادگان است که با توجه به این مهم و در راستای برنامه‌های گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاسیه به عنوان آغاز کار خواهد بود و نیاز است با کمک خود آزاده‌های عزیز اقدامات ارزشمند و ماندگاری از جمله تولید محتوا و روایت گری برای نسل جوان و نوجوان انجام شود.

سردار کریمی در پایان بیان کرد: اجلاسیه آزادگان استان مرکزی همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در مرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد و برنامه‌های اجرایی این اجلاسیه به مدت یک ماه انجام می‌شود و برنامه‌های محتوایی در طول سال باید مورد توجه این کارگروه باشد.

انتهای پیام
captcha