ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در اجرای امر به معروف
کد خبر: 4162247
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در اجرای امر به معروف

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر انجام دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به‌خصوص در حوزه اجتماعی، استفاده از نظرات نخبگان متعهد و دلسوز در این زمینه را ضروری دانست.

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 22 مردادماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: روزهایی که سپری کردیم آغاز ماه غم و اندوه بود. اندوهی بصیرت‌گونه که با آن شور و شعور حسینی تلفیق شد تا شاهد امتداد راهی باشیم که حق و حقیقت را یاری کرده و نمی‌گذارد سر حسین‌بن علی‌ها دوباره بر نیزه شده و زینب‌ها دوباره اسیر شوند.

وی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم شیراز در مراسم سوگواری حسینی اظهار کرد: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و به عنوان شهر شهدای انقلاب، بار دیگر و بدون حاشیه‌های توطئه‌آمیز دشمن، شعور و آگاهی را با شور و عزای حسینی ادغام کرده و با کمک ارگان‌های متولی فرهنگ و هنر این شهر نشان داد که راه حسین(ع) و شهدای کربلا امتدادی تا قیامت دارد.

 زارعی با تأکید بر انجام دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به‌خصوص در حوزه اجتماعی، استفاده از نظرات نخبگان متعهد و دلسوز در این زمینه، حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر را در راستای اجرای این دو فریضه الهی لازم دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آنچه در روزهای اخیر در شورای شهر شیراز شاهد بودیم تجلی زیبایی از مردم‌سالاری دینی بود، گفت: این تغییرات نشان داد آنچه در نیت و عمل خدمتگزاران مردم در این دوره از شورای شهر وجود دارد چیزی جز دوری از حواشی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تغییر و تحولات حوزه ریاست شورا و استقبال گرم رئیس سابق و دیگر اعضا از آنچه به صورت جمعی به آن رسیده شد، نشان داد کسی در اینجا طالب قدرت نیست و این تغییرات در راستای همان عقل و عمل جمعی برآمده از قرآن کریم و تعلیمات امامین انقلاب اسلامی است.

زارعی با بیان اینکه مطمئناً آنچه با عقل جمعی و از روی دلسوزی و دغدغه به آن رسیدیم نویدگر تلاشی مضاعف برای نیمه دوم عمر شوراست، گفت: تلاشی که مثمر ثمر بودن آن را می‌توان در کارنامه آتی شهرداری شیراز نیز مشاهده کرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات طاهری از رئیس جدید شورای اسلامی شهر شیراز خواست تا مانند رئیس قبلی امتداد راهی باشد در ابتدای آن با هم، هم قسم شدند که جز به خدمت به چیز دیگری نیندیشیم.

زارعی تأکید کرد: در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری آنچه راهبرد کلی ما خواهد بود، تلاش جهت اجرایی کردن مصوبات شورای شهر و به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام و اجرای ۱۴ کار بزرگ برای گره‌گشایی از مشکلات شهری و مردم شهید پرور این شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بررسی معیارها و شاخص‌های ارزیابی وضع موجود، استفاده از نخبگان و مجریان و مدیران به منظور تحقق وضعیت مطلوب و پیگیری مستمر و رصد تاثیر اقدامات اجرائی توسط کارشناسان کمیته‌های تخصصی و ارائه جمع‌بندی به کمیسیون جهت تعیین تکلیف، اقدامات زیر ساختی مهمی را در موضوعات حوزه های مختلف خدمات شهری صورت داده که مطمئنا می‌تواند نویدبخش مسیری جدید برای کلان شهر شیراز بوده و باعث تحول در حوزه ‌ای مختلف شهری این کلان شهر باشد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تصمیمات خوبی در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گرفته شده است، افزود: در نیمه دوم شورا پیگیر حجم بالای مصوبات هستیم. با توجه به تعداد 51 مصوبه و 834 تصمیم در دو سال گذشته در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، نمایان است که تلاشی در جهت شناخت مشکلات و مسائل و برنامه‌ریزی و توجه به زیرساخت‌ها صورت گرفته است.

زارعی تصریح کرد: در دو سال آتی و نیمه دوم شورا، حضور در میدان، تقویت نظارت بر مصوبات و تصمیمات، نظارت بر حسن اجرا، کنترل، بررسی، ارزیابی مصوبات و تکالیف بودجه در دستور کار جدی این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت:  در راستای افزایش اثربخشی، بررسی ریشه‌ای موضوعات به دو صورت رصد محوری و رصد موضوعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در بازدید از تمام حوزه‌های مرتبط با خدمات شهری در مجموعه شهرداری، گفت‌و‌گو و اخذ نظرات افراد فعال در هر حوزه از صدر تا ذیل، جمع‌بندی بازدیدهای میدانی و نظرات حوزه‌ها و در نهایت احصا 147 موضوع مهم، زیربنایی، مورد دغدغه شهر و شهروندان و به عنوان چهارچوب نظری کمیسیون موجود است که از این 147 موضوع مدنظر، 14 موضوع کلان در دستور کار قرار گرفته است که در پایان این موضوعات در حوزه نظارتی شورا، عملکرد شهرداری خواهند بود.

زارعی به تشریح موضوعات مدنظر این کمیسیون پرداخت و افزود: بازچرخانی و استفاده بهینه از آب‌های خاکستری با احداث تصفیه‌خانه‌های محلی،‌ سامان‌دهی محور دروازه کازرون و انتقال صنوف پروتئینی به بازاچه پروتئین  واقع در خیابان کارگر، سامان‌دهی سایت‌های مشاغل مزاحم شهری از جمله سایت 300 هکتاری – 28 هکتاری شهید منتظری و غیره، سامان‌دهی و نظم معابر شهری و تعیین تکلیف سد معبر، تعیین تکلیف مرکز گل و گیاه گویم در راستای خودکفایی در تولید گل و گیاه در جنوب کشور، بازبینی نحوه عملکرد بازارچه های شهرداری ( احداث بازارچه‌های شهرداری با الگوی تهران) از جمله این پروژه‌هاست.

وی، انجام اقدامات زیرساختی و به‌خصوص تشویقی برای تقویت موضوع مهم تفکیک از مبدا زباله‌های تر و خشک، ساماندهی و بهسازی آرامستان دارالسلام و تقویت جایگاه آرامستان بهشت احمدی، تقویت و تثبیت جایگاه موضوع بحران در شهرداری، تقویت مؤلفه‌های ایمنی شهر از جمله خرید نردبان 56 متری آتش‌نشانی، افزایش سرانه استفاده از سرویس بهداشتی در معابر عمومی، نوسازی و تجهیز ناوگان خدمات موتوری شهرداری، تکمیل فرآیند ممیزی فضای سبز در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و تکمیل پویش مناسب‌سازی شهر شیراز برای جانبازان، معلولین و توانخواهان با هدف تکریم جامعه جانبازان، معلولین و توانخواهان را از دیگر پروژه‌های مدنظر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha