وام اربعین قرض‌الحسنه شود
کد خبر: 4162366
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
آیت‌الله محسن فقیهی:

وام اربعین قرض‌الحسنه شود

عضو جامعه مدرسین با تقدیر از اقدامات دولت در خدمت به زوّار امام حسین(ع)، توصیه کرد تا پرداخت تسهیلات اربعین به صورت قرض الحسنه به مردم صورت گیرد.

وام اربعین قرض‌الحسنه شودبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن فقیهی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و عضو محترم جامعه مدرسین، در پاسخ به پرسشی پیرامون حکم شرعی تسهیلات ویژه اربعین تاکید کرد:

چنانچه این تسهیلات تحت عنوان یکی از عقود شرعی، مانند مرابحه با مراعات تمام شرایط از جمله اعطاء وکالت به گیرندگان تسهیلات برای خرید و فروش باشد، از نظر فقهای عظام اشکال شرعی ندارد.

حقیر ضمن تقدیر و تشکّر وافر از مسئولان محترم دولت که انصافاً خدمات خوب و مناسبی را برای رفاه حال زوّار و عزاداران اربعین حضرت سید الشهداء(ع) در نظر گرفته‌اند، از دست‌اندرکاران به‌ویژه رئیس محترم جمهور درخواست دارم با عنایت به ضرورت هرچه‌ باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم جهانی و نیز با توجه به شرایط اقتصادی مردم عزیزمان، این تسهیلات را به صورت قرض الحسنه در اختیار آنها قرار دهند.

امید است این مساعی و همکاری، موجب جلب عنایات اهل البیت(ع) خاصه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در پیشبرد امور و عزّت روزافزون خادمان ملّت شریف ایران شود.

انتهای پیام
captcha