آنچه پرداختن به مضامین نهج‌البلاغه در مؤسسات قرآنی را سخت کرده است
کد خبر: 4164826
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

آنچه پرداختن به مضامین نهج‌البلاغه در مؤسسات قرآنی را سخت کرده است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی گفت: مشکل نبود کلاس آموزشی ویژه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مؤسسات قرآنی و فرهنگی از مسائل مهم است، چراکه یک طرح آموزشی مدون و متناسب با سنین مختلف نداریم و این یک ضعف است.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کتبی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کتبی جامع‌الاطراف با مفاهیم بلند عرفانی است که متأسفانه آن مقدار که باید به آن نپرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بیش از آنکه روی بحث آموزش این کتب کار شود باید در بخش پژوهش فعال بود تا کم کم و به مرور وارد سبک زندگی ما شود. بنابراین، ابتدا باید سخنرانان و صاحبان تریبون در راستای فرهنگ‌سازی این مفاهیم به‌خصوص اکنون در مراسم ماه محرم و صفر کار کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: آموزش در مؤسسات قرآنی و تلاش برای صحیح‌خوانی ادعیه باید در مرحله مقدماتی کار قرار گیرد، اما نباید در این زمینه متوقف شد بلکه باید روی پژوهش نیز کار کرد، چراکه پژوهش در هر امری باعث ادامه مسیر توجه به آن امر می‌شود.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد باید مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای دور شدن از گره‌های زندگی و مشاوره خانواده مورد استفاده قرار گیرد. نباید راه مشاوره از این مفاهیم را گم کنیم و مرکز اصلی این مشاوره می‌تواند مؤسسات قرآنی و فرهنگی باشد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: مسئله بعدی مشکل نبود استاد متبحر و مسلط در زمینه این مفاهیم است. بنابراین، باید در زمینه تسلط و توانمندسازی کار کرد. مشکل نبود کلاس آموزشی ویژه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در مؤسسات قرآنی و فرهنگی از دیگر مسائل است، چراکه یک طرح آموزشی مدون و متناسب با سنین مختلف نداریم و این یک ضعف است.

وی یادآور شد: مؤسسات قرآنی به دلیل دغدغه‌های مالی نمی‌توانند در آموزش و پژوهش این مفاهیم به درستی وارد شوند و این یک آسیب بزرگ است که پیش از پرداختن به هر امری باید رفع شود.

انتهای پیام
captcha