شرکت چهار میلیون نفر رشته در جشنواره «امید فردا»
کد خبر: 4166065
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
اصغر باقرزاده مطرح کرد:

شرکت چهار میلیون نفر رشته در جشنواره «امید فردا»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت انبوه دانش‌آموزان در جشنواره امید فردا، گفت: بیش از چهار میلیون نفر رشته در جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری چهل‌ویکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» امروز چهارشنبه، ۸ شهریور در اردوگاه باهنر برگزار شد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته دولت در این نشست بیان کرد: سال‌ها است که جشنواره امید فردا در حال برگزاری است که با فراز و فرود بسیاری همراه بوده است. هدف اصلی این جشنواره کشف و پرورش استعدادهای فردی دانش‌آموزان است اما هدفی که ما در این دوره به جد به دنبال آن هستیم، تنوع موقعیت‌های فرهنگی است تا یادگیری‌های لازم در زندگی با قالب هنر و فرهنگ گسترش پیدا کند. 

وی ادامه داد: تنوع موقعیت‌های یادگیری تکلیف قانونی آموزش و پرورش است که تکلیف شده تا ۲۰ درصد آموزش‌ها خارج از کلاس درس صورت بگیرد. ایجاد نشاط، امید و خودباوری از موضوعات مورد توجه ماست که تجمیع این اهداف، هدف بسیار مهمی تحت عنوان تقویت هویت معنا می‌شود. در تلاشیم تا هویت ملی، اجتماعی، مذهبی، اسلامی دانش‌آموزان تقویت شود.

باقرزاده با بیان اینکه فعالیت‌های گروهی و مشارکتی اندک شده افزود: در تلاشیم در این جشنواره فعالیت گروهی تقویت پیدا کند. شاهد شرکت انبوه دانش‌آموزان هستیم که بیش از چهار میلیون نفر رشته در جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» شرکت کردند. دانش‌آموزان در هشت سر فصل و هشتاد رشته جزئی در رشته‌های هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم، کوتاه، هنرهای تجسمی، سرود همگانی و... در این جشنواره شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: داوری‌ها در این جشنواره به صورت دقیق و حساب شده است که در چند مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و ملی برای آن در نظر گرفته شده است. تفاوت دیگر امسال برگزاری اختتامیه باشکوهی است که برترین‌های فرهنگی ـ هنری کشور در کنار هم جمع می‌شوند. 

وی‌ تأکید کرد: دانش‌آموزان منتخب فرهنگی ـ هنری رها نخواهند شد و آن‌ها را به مجموعه‌های فرهنگی هنری کشور معرفی خواهیم کرد و به آن‌ها در برنامه‌های بعدی سفارش اثر خواهیم داد. 

باقرزاده اضافه کرد: تلاش کردیم تا ارتباط ویژه‌ای بین آثار و برنامه‌های درسی بچه‌ها به وجود بیاوریم تا رشته‌های فرهنگی هنری به نحوی به متون درسی و اهداف آن‌ها ارتباط پیدا کند. همچنین تلاش شده تا تمام برنامه‌های فرهنگی هنری تجمیع شود و از موازی کاری بپرهیزیم. 

وی تصریح کرد: از بیش از چهار میلیون نفری که در این جشنواره شرکت کردند، ۹ هزار و ۳۲۱ اثر پذیرفته شد که از این بین سه هزار اثر برای داوری نهایی در دست داوران قرار گرفته است. استقبال دختران از رشته‌های هنری 20 درصد نسبت به پسران بیشتر بوده است. 

باقرزاده در پایان افزود: در تلاشیم تا دانش‌آموزان مشارکت‌کننده در فعالیت‌های فرهنگی و هنری صرفاً مخاطب نباشند و کنش‌گری کنند. همچنین تلاش می‌کنیم اسم این جشنواره به مسابقه تبدیل نشود زیرا صرفاً حضور و کنش‌گری آن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و هنری هدف ماست.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، مدیرکل امور فرهنگی و هنری و اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی در این نشست بیان کرد: چهل‌ویکمین جشنواره فرهنگی ـ هنری امید فردا در حال برگزاری است. آثار دانش‌آموزان در سامانه نورینو ثبت شده و هزار و 600 نفر در مرحله نهایی دختران و پسران شرکت کردند که بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی ـ هنری کشور را با خلق بیش از چهار میلیون اثر را دانش‌آموزان رقم زندند‌.

وی افزود: دبیرخانه این جشنواره در خراسان رضوی است و مرحله جمع‌آوری آثار به صورت استانی انجام شد.

انتهای پیام
captcha