صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، خدمت‌رسان مددجویان است
کد خبر: 4166111
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، خدمت‌رسان مددجویان است

مدیر شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندرانبا بیان اینکه جامعه هدف صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مددجویان و نیازمندان جامعه هستند، گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بزرگترین صندوق با قریب به هشت و نیم میلیون مشتری در سطح کشور است.

احمد سعادت

به گزارش ایکنا از مازندران، احمد سعادت، مدیر شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندران، روز گذشته، هشتم شهریورماه، در آخرین روز هفته دولت و در آستانه روز بانکداری اسلامی، در نشست خبری که در سالن همایش اداره‌کل کمیته امداد امام(ره) مازندران برگزار شد، گفت: برای اولین‌بار صندوقی شکل گرفته که بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه در کشور است با قریب به هشت و نیم میلیون مشتری در سطح کشور و ۲۱۵هزار مشتری در استان مازندران که با ما ارتباط دارند‌.

وی با اشاره به وام‌های پرداختی در کمیته امداد تا پیش از سال ۱۳۹۵ و تأسیس صندوق امداد ولایت گفت: با مجوز بانک مرکزی و براساس ضرورتی که احساس می‌شد در تمامی استان‌ها با یک شعبه مرکزی و به تعداد تمام ادارات اجرایی در شهرستان‌ها باجه صندوق امداد ولایت افتتاح شد.

سعادت تصریح کرد: جامعه هدف صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مددجویان و نیازمندان جامعه هستند که براساس سرفصل‌ها و منابع به افراد تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به پرداخت ۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات تا پیش از سال ۱۳۹۵ بیان کرد: براساس حوزهای تخصصی در 4 سرفصل وام حمایتی کارگشایی، مسکن، اشتغال و فرهنگی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: تا سقف ۱۰میلیون تومان هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و از 10 میلیون تا سقف ۵۰ میلیون تومان ۳درصد کارمزد در کل دوره و تقسیط ۱۲ تا ۶۰ماهه براساس نوع وام و شرایط دریافت می‌شود.

سعادت ادامه داد: سرفصل‌های وام در دو بخش وجوه اداره شده و منابع تسهیلاتی امدادی است، در صورتی که خیری هر مبلغ سپرده‌گذاری کند به همان اندازه از طرف صندوق به آن اضافه می‌شود و به نیازمندان  تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به ویژگی مهم دیگر صندوق که بیمه مانده بدهکار است تأکید کرد: ما جزو معدود شعب‌هایی هستیم که در شعبه دیجیتال هم اکنون ۸خدمت به مشتریان ارائه می‌شود.

وی به دو خدمت برجسته شعبه دیجیتال که افتتاح حساب و صدور کارت المثنی عضو شبکه شتاب اشاره کرد و ادامه داد: اینترنت بانک، تلفن بانک و موبایل بانک از دیگر خدمات شعبه دیجیتال است.

سعادت گفت: در صندوق امداد ولایت سه نوع کارت شامل کارت هدیه، کارت بن غیرنقدی و کارت سپرده‌گذاری صادر می‌‌شود و هم اکنون روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰کارت صادر می شود و در کشور سومین بانک صادر کننده کارت شتاب هستیم. در پرداخت تسهیلات ما فقط هزینه پرداخت وام را که بسیار کم است به عنوان مزد کار دریافت می‌کنیم.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه از اول هفته آینده سیستم مدارک دستی حذف و تمام خدمات به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، بیان کرد: ما علاوه بر صندوق امداد ولایت دو خط اعتباری در بانک مهر و رسالت داریم که در ۵ماه سالجاری نزدیک به ۳۳میلیارد تومان خط اعتباری از بانک مهر گرفته شد.

وی  افزود: در ۵ماه سال ۱۴۰۲ به ۲۱۶۷ نفر وام پرداخت شد که ۱۸۸۰وام در حوزه حمایتی بوده است.

سعادت در پایان ادامه داد: ما کمترین هزینه در حوزه خدمات دهی را دریافت می‌کنیم  و در ۵سال اخیر قریب به ۱۳میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان جایزه خوش حسابی از بانک مرکزی  و سال قبل نیز  ۵میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بانک مرکزی جایزه خوش حسابی در تراز مالی ودر نوع رفتار دریافت کردیم.

انتهای پیام
captcha