چهارمحال‌وبختیاری مهیای ۲ رویداد قرآنی شد + تیزر
کد خبر: 4168156
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

چهارمحال‌وبختیاری مهیای ۲ رویداد قرآنی شد + تیزر

مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری در بخش آوایی از فردا ۲۱ شهریورماه در شهرکرد آغاز می‌شود و برپایی همایش «لبیک یا قرآن» در محکومیت اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم در برخی کشور‌های غربی، سرآغاز مسابقات قرآن خواهد بود.

پوستر مسابقات قرآن

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری در بخش آوایی روزهای 21 و 22 شهریورماه به ترتیب در گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد قرآنی مقرر بود در روزهای دوم و سوم شهریورماه برگزار شود اما با توجه به اقدام اداره‌کل اوقاف مبنی بر برپایی موکب امامزادگان(ع) در عراق و بسیج اکثر نیروها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، به تعویق افتاد.

مولوی ادامه داد: مرحله استانی مسابقات قرآن در بخش آوایی، با حضور 70 متسابق بانو و آقا از سراسر استان از ساعت 8 صبح فردا و پس‌فردا در محل سالن فرهنگسرای ارشاد استان واقع در خیابان فردوسی شمالی، روبروی دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود. سرویس ایاب و ذهاب برای انتقال متسابقان از اقصی نقاط استان برای حضور در این رویداد قرآنی با هماهنگی ادارات اوقاف شهرستان‌ها فراهم شده است.

وی با ذکر اینکه برپایی همایش استانی «لبیک یا قرآن» در محکومیت اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم در برخی کشورهای غربی سرآغاز مسابقات قرآن خواهد بود، ادامه داد: مقرر شده است که از ظرفیت مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرکز استان استفاده کنیم زیرا این رویداد قرآنی صحنه حضور نخبگان و چهره‌های قرآنی از سراسر استان و بهترین فرصت برای اعلام انزجار و محکومیت هتک حرمت مصحف شریف است لذا برنامه «لبیک یا قرآن» فردا 21 شهریورماه از ساعت 8 صبح با حضور متسابقان و با دعوت از مسئولان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

جزئیات همایش «لبیک یا قرآن»

مولوی بیان کرد: رویکرد اوقاف در برگزاری برنامه «لبیک یا قرآن» در شهرکرد این است که دستگاه‌های مختلف اجرایی با این جریان درگیر شوند و بخشی از کار را به دست گیرند زیرا بسیار اهمیت دارد که بتوانیم برنامه‌ای فاخر و در خور شأن قرآن کریم و نیز قابل توجه از حیث مشارکت آحاد جامعه و یک برنامه پرمحتوا ارائه دهیم که بر این اساس، دعوت‌نامه‌ای به استانداری ارسال شد تا تمامی ادارات جهت حضور در این همایش فراخوان شوند.

وی در خصوص جزئیات همایش «لبیک یا قرآن»، تصریح کرد: از قاری بین‌المللی «مهدی غلام‌نژاد» برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است؛ همچنین برنامه ابتهال‌خوانی توسط مبتهل ملی استان «علی اسماعیلی» و تلاوت قرآن توسط قاری نوجوان استان «محمد اسماعیلی» از دیگر بخش‌های این برنامه است.

مولوی افزود: تجلیل از «ذبیح‌الله یوسفی وردنجانی»، فعال قرآنی و خانواده قرآنی وی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از دیگر بخش‌های همایش «لیبک یا قرآن» است؛ در این برنامه که یک مجری توانمند اداره برنامه را بر عهده دارد، شرکت‌کنندگان در دو نوبت با در دست داشتن پوستر «لبیک یا قرآن» که در میان جمعیت توزیع خواهد شد، انزجار خود را نسبت به عمل شیطانی قرآن‌سوزی در برخی کشورهای غربی نشان خواهند داد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان با قدردانی از همکاری مطلوب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با همایش «لبیک با قرآن» که در چاپ پوسترهای این همایش یاری‌گر بوده است، توضیح داد: از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و نیز اتحادیه قرآنی استان، مؤسسات و خانه‌های قرآن و فعالان و دلسوزان قرآنی دعوت می‌شود که به همراه خانواده در این برنامه حضور داشته باشند. 

مولوی ادامه داد: اوقاف در این ایام درگیر برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن به‌عنوان مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مسابقات قرآن کشور است ضمن اینکه از کمبود اعتبارات رنج می‌برد و موقوفه قرآنی نیز برای تأمین اعتبارات در استان نداریم لذا از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه فرهنگی انتظار می‌رود ما را در برگزاری هر چه بهتر برنامه محکومیت اهانت به قرآن یاری کنند.

دعوت نامه

فضاسازی و تبلیغات برنامه‌های قرآنی 

وی همچنین از همکاری سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) قدردانی و بیان کرد: فرمانده سپاه استان تلویزیون شهری این نهاد را در اختیار اوقاف قرار داده است تا تیزر مسابقات قرآن و نیز همایش لبیک یا قرآن در طی این ایام پخش شود؛ همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختصاص سالن و صوت به این مسابقات یاری‌گر اوقاف بوده است.

مولوی در خصوص نصب بنر در سطح شهر برای اطلاع‌رسانی این 2 رویداد قرآنی، توضیح داد: در صورت همکاری شهرداری شهرکرد، 2 بنر از پوستر مسابقات و همایش لبیک یا قرآن چاپ می‌شود  که در دو نقطه پر تردد شهر نصب خواهد شد؛ همچنین انتشار گسترده پوستر این برنامه‌ها در فضای مجازی و نیز ارسال پیامک به فعالان و چهره‌های قرآنی، فعالان مؤسسات و مراکز قرآنی و... از دیگر اقدامات برای دعوت از عموم مردم برای حضور در این برنامه‌های قرآنی است. برخی نهادها نظیر سپاه و حوزه علمیه نیز برای گسیل جامعه هدف خود به همایش لبیک یا قرآن وعده همکاری داده‌اند.

مولوی با اشاره به اهمیت پوشش رسانه‌ای مسابقات قرآن و نیز همایش لبیک یا قرآن در استان، بیان کرد: در این راستا، از اهالی رسانه استان دعوت می‌شود برای پوشش این برنامه‌ها همکاری داشته باشند؛ همچنین یک جایگاه ویژه خبرنگاران در محل این برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده است که می‌توانند برای تهیه خبر و گزارش در فضایی مطلوب، مورد استفاده قرار دهند.

دعوت به مشارکت حداکثری در برنامه پرشکوه قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص هیئت داوران و با تأکید بر اینکه داوران این مرحله باید مدرک دوره‌های ارزیابی و ساماندهی داوران را که هر ساله از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود، داشته باشند، گفت: بر این اساس، در بخش بانوان کمبودی در استان نداریم اما در بخش آقایان ناچار شدیم از داوران خارج استان دعوت کنیم؛ همچنین در هر گروه، یک ناظر مورد تأیید اوقاف کشور به استان اعزام خواهد شد.

مولوی افزود: «تهمینه رئیسی» در بخش تجوید، «زینب نجفی» در بخش وقف و ابتدا، «بهجت‌السادات موسوی‌‌زاده» در بخش صوت، «صدیقه قائدامینی» در بخش لحن و «خورشید عباسی» در بخش صحت حفظ به داوری در بخش بانوان می‌پردازند.  همچنین «محبوبه سپندار» به‌عنوان داور راهنما و «صدیقه چگینیان» از استان اصفهان به‌عنوان ناظر مسابقات در این رویداد قرآنی حضور دارند.

وی ادامه داد: در بخش آقایان نیز، «منصور سرشوق» داور بخش تجوید، «محمد شهریاری» در بخش وقف و ابتدا، «حسین رحیمی» داور بخش صوت، «مجید فقیه» داور لحن و «محمد داوری» داور صحت حفظ در این دوره از مسابقات به داوری گروه آقایان می‌پردازند. «سیدعبدالله میراحمدی» به‌عنوان داور راهنما و «حمید بخشی»، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز به‌عنوان ناظر مسابقات همکاری دارند.

مولوی با گلایه از استانداری که حمایت حداقلی از برنامه‌های قرآنی ندارد، گفت: مشاهده می‌کنم نامه‌هایی که از دستگاه‌ها به استانداری می‌رود با تأیید استانداری به تمامی دستگاه‌ها ارسال و ابلاغ می‌شود اما در قبال نامه‌های با موضوعات قرآنی این رویکرد وجود ندارد و از جانب استانداری به دستگاه‌ها ابلاغ نمی‌شود که انتظار داریم این حمایت از برنامه‌های قرآنی نیز وجود داشته باشد. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان در پایان گفت: از عموم قرآن‌دوستان دعوت می‌شود در این برنامه‌های قرآنی حضور حداکثری داشته باشند تا بتوانیم برنامه‌ای فاخر و در خور شأن قرآن کریم و نیز قابل توجه از حیث مشارکت آحاد جامعه و یک برنامه پرمحتوا برگزار کنیم.

پوستر مسابقات قرآن

انتهای پیام
captcha