ضرورت طرح اندیشه‌‌های اصیل حوزوی خارج از مرزهای ایران
کد خبر: 4170865
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور تأکید کرد

ضرورت طرح اندیشه‌‌های اصیل حوزوی خارج از مرزهای ایران

رئیس سازمان فرهنگ با تأکید بر لزوم ارائه اندیشه‌های حوزوی در جوامع علمی خارج از کشور به نقل از اندیشمند آلمانی گفت: شیعیان باید افکار و آرای خود را در معرض اهل علم قرار دهند زیرا که مسیر رشد یک نظریه از نقد آن نظریه می‌گذرد اما شیعه به این کار نمی‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بعد از ظهر دیروز یکم مهرماه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور با جمعی از فضلای حوزه علمیه مشکات دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
حجت‌الاسلام ایمانی پور در این دیدار ضمن خیر مقدم و آرزوی توفیق برای میهمانان گفت: من وقتی با فضلاء قم دیدار دارم این نکته را گوشزد می‌کنم که دانش ما از مرزهای ما فراتر نمی‌رود و ما توجهمان را به صورت تبلیغی بر یک جامعه خاص متمرکز کرده‌ایم.
وی با تأکید بر لزوم ارائه و اندیشه‌ها در جوامع علمی خارج از کشور گفت: به یاد دارم یک بار در کشور آلمان از یک اندیشمند شنیدم که شما شیعیان باید افکار و آرای خود را در معرض اهل علم قرار دهید زیرا که مسیر رشد یک نظریه از نقد آن نظریه می‌گذرد اما شما به این کار نمی‌پردازید.
وی در ادامه گفت: نهادهای علمی مثل حوزه مشکات باید وارد حوزه نظریات و تبیین آنها در جوامع بین‌المللی بشوند و ما در این حوزه  بسته نیستیم و می‌توانیم حرف‌های خوبی را در این زمینه عرضه کنیم و تجربه نشان داده است که تشنگی زیادی در خصوص نظریات اصیل دینی ما وجود دارد و فقط باید به درستی عرضه شود.
در ادامه حجت‌الاسلام ایمانی، عضو هیئت امنا حوزه علمیه مشکات به معرفی فعالیت‌های حوزه علمیه مشکات پرداخت و گفت،: امیدواریم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بتوانیم اقدامات اثرگذاری را شاهد باشیم.
سپس اعضای جلسه هر یک به بیان نقطه نظرات خود از جمله چالش‌ها و راهکارهای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور پرداختند.
 
در ادامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص ملزومات فعالیت فرهنگی در خارج از کشور گفت: علاوه بر فضل علمی و تخصص زبانی باید یک فعال و مبلغ در خارج از کشور با فرهنگ آن کشور نیز آشنا باشد.
وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این موضوع دنبال می‌شود و در حال نهادینه کردن آن هستیم که این سازمان به یک قرارگاه تبدیل شود و اصلاً تأسیس سازمان نیز با همین هدف بوده است و منظور مقام معظم رهبری نیز ایجاد یک نقش قرارگاهی برای سازمان بوده که ما مشغول ساماندهی در این زمینه هستیم.
وی افزود: ما در نقش قرارگاهی سازمان باید با ظرفیت‌های داخلی خوب آشنا باشیم تا بتوانیم در عرصه بین‌الملل از آنها در جای مناسب و به خوبی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: ما در انتخاب رایزن‌ها عنایت ویژه‌ای به حوزه و فضلاء حوزه داریم. واقعیت این است که فضای اقدام و اجرا متفاوت از فضای نظریه محض است و امیدواریم که با کمک حوزه علمیه مشکات در این فضا اقدامات مناسبی را داشته باشیم.

ایمانی پور تاغکید کرد: ما مسئول تصویر ایران در خارج از کشور هستیم و باید از این طریق نسبت به رفع تحریف‌ها که پایه تحریم‌ها را شکل می‌دهد اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha