برگزاری کنگره سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان سمپاد + صوت
کد خبر: 4172322
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

برگزاری کنگره سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان سمپاد + صوت

بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان طی بازه زمانی 7 تا 14 مهرماه در شهر یزد در حال برگزاری است.

بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان سمپاد

سیدمحمد فاطمی، کارشناس امور فوق برنامه‌ سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دبیر این دوره از کنگره در گفت‌وگو با ایکنا گفت: بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان طی بازه زمانی 7 تا 14 مهرماه در شهر یزد با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه روزهای نخست این رقابت در بخش دانش‌آموزان پسر در حال برگزاری است، ادامه داد: این مسابقه ویژه پایه‌های تحصیلی هفتم و هشتم و نهم(دوره اول متوسطه) و دهم و یازدهم (دوره دوم متوسطه) است که در چهار رشته حفظ(عمومی)، حفظ ویژه، قرائت تقلیدی و مفاهیم برگزار می‌شود.

فاطمی اضافه کرد: مراد از حفظ ویژه، حفظ پیوسته 5، 10 و 15 جزء قرآن کریم است و حفظ عمومی به لحاظ محتوا از حفظ ویژه سبک‌تر است. همچنین رشته مفاهیم نیز در دو محور «خودباوری» و «تمدن‌سازی» براساس بیانیه گام دوم انقلاب است که دانش‌آموزان راه‌یافته به این مرحله و این رشته باید برنامه‌هایی در سطح مدرسه ارائه دهند با این محوریت که در مدرسه چگونه اثرگذار باشند و با محور آیات قرآن، چگونه چالش‌های مدرسه را حل کنند.

دبیر بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم با اشاره به اینکه در مرحله کشوری 183 دانش‌آموز پسر سمپادی در رشته مفاهیم باهم به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: همچنین 90 شرکت‌کننده نیز در رشته‌های حفظ، حفظ ویژه و قرائت در بخش دانش‌آموزان پسر باهم رقابت می‌کنند که دوشنبه، 10 مهرماه آیین اختتامیه دانش‌آموزان پسر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رقابت بخش دختران از روز سه‌شنبه، 11 مهرماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: در بخش دانش‌آموزان دختر 163 شرکت‌کننده در رشته مفاهیم و 90 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ، حفظ ویژه و قرائت با هم به رقابت می‌پردازند.

فاطمی با اشاره به اینکه در مرحله مقدماتی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن سمپاد 10 هزار نفر از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: در مجموع مسابقات قرآن استعدادهای درخشان در چهار مرحله مرحله آموزشگاهی، استانی، قطبی و کشوری برگزار می‌شود و امسال به دلیل گرمای هوا در شهر میزبان، یزد مرحله کشوری به اوایل سال تحصیلی موکول شد.

کد

وی با اشاره به اینکه چهار مرحله مسابقات قرآن سمپاد در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود، افزود: بیست و نهمین دوره مسابقات نیز طبق سنوات گذشته طبق برنامه‌ریزی انجام شده و تقویم ‌اجرایی در طول سال تحصیلی 1402-1403 (از آبان‌ماه) انجام خواهد شد. از سال 1370 مسابقات قرآن سمپاد آغاز شد که (به جز دو سال وقفه) در تمامی‌ سال‌های این مسابقات به طور متناوب برگزار شد.

فاطمی با اشاره به اینکه رقابت‌ها در تالار فرهنگیان واقع در محل صفائیه یزد با قضاوت داوران ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است، تصریح کرد: رقابت بخش دانش‌آموزان دختر نیز از روز 11 مهرماه آغاز می‌شود و جمعه 14 مهرماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha