سینمای کودک و نوجوان راهنمای حرکت در مسیر پیشرفت است
کد خبر: 4173414
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک مطرح شد

سینمای کودک و نوجوان راهنمای حرکت در مسیر پیشرفت است

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: سینما کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین نسبت می‌تواند راهنمای بچه‌های ایران‌زمین برای حرکت در مسیر پیشرفت و موفقیت باشد.

مجید زین‌العابدین دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، مجید زین‌العابدین، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شب گذشته، ۱۴ مهرماه در آیین افتتاحیه این جشنواره که در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بار دیگر در اصفهان زیبا و بزرگ برگزار می‌شود. سینما، هنر متعالی و جامعی به‌شمار می‌رود که علاوه بر وجوه هنری، تکنیکی و حرفه‌ای، از علوم انسانی و علوم تربیتی نیز الهام گرفته است.

وی سینمای امروز را مظهر دیپلماسی عمومی دانست و تأکید کرد: سینما، زبان مشترک بین ملت‌ها و هنر تبادل فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را در ذات و ماهیت خود دارد. سینما کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین نسبت می‌تواند راهنمای بچه‌های ایران‌زمین برای حرکت در مسیر پیشرفت و موفقیت باشد.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به شعار جشنواره امسال ادامه داد: شعار جشنواره با همین رسالت و نگرش، تهذیب یافت. بچه‌ها، کمال‌طلب، حقیقت‌جو و آرمان‌طلب هستند و میل به صعود به قله‌ها دارند. اینک پس از چهار سال وقفه در برگزاری این رویداد به شکل حضوری، چراغ جشنواره فروغ دوباره یافته و خانه جشنواره بار دیگر سرشار از شور و شوق کودکان است. جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و بخشی از هویت فرهنگی و هنری مردم اصفهان شده است.

وی اصفهان را شهر زندگی خواند و افزود: اصفهان شهری است که نمادی از عقبه فرهنگی و تمدنی ما ایرانیان محسوب می‌شود و همه به داشتن آن افتخار می‌کنیم. اصفهان، مظهر فرهنگ و هنر، دیار صنعت و علم و بلاد علم و ایمان است.

زین‌العابدین گفت: در جشنواره امسال، فیلم‌ها در دو بخش ملی و بین‌الملل با یکدیگر رقابت می‌کنند. 559 فیلم‌ بلند و کوتاه متقاضی اولیه حضور در جشنواره بودند که براساس بررسی‌ها، بیش از 68 فیلم به بخش پایانی رقابت‌ها راه پیدا کردند.

وی یادآور شد: حضور 835 داور کودک و نوجوان، شور و اشتیاق بچه‌های اصفهان را به برگزاری جشنواره در این شهر نشان می‌دهد. برگزاری دوباره‌ جشنواره در اصفهان، مرهون تأکید و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم جدی مسئولان استان اصفهان، همراهی و همدلی اعضای شورای شهر، شهردار اصفهان و مدیران محترم شهری و از همه مهم‌تر، مرهون خواست و مطالبه مردم اصفهان است. از همه عزیزانی که شرایط برگزاری این جشنواره را در اصفهان فراهم کردند، سپاسگزارم. جشنواره متعلق به همه بچه‌های ایران است؛ بچه‌ها به سمت قله.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha