بنیان طرح «لبیک یا امام» در همدان گذاشته شد
کد خبر: 4173965
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
سردار طلایی‌ نیک:

بنیان طرح «لبیک یا امام» در همدان گذاشته شد

معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طرح لبیک یا امام و بنیان آن در همدان گذاشته شد و این طرح به همت سردار شهید حسن صوفی شکل گرفت.

رضا طلایی نیک، معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از همدان، سردار رضا طلایی نیک، معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شب گذشته، ۱۶ مهرماه در اولین شب اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار کرد: در سال ۱۳۶۳ نقطه عطفی شکل گرفت و تعالی بسیج استان سرمشقی شد که در ادامه با عنوان طرح «لبیک یا امام» رقم خورد؛ این طرح به همت سردار شهید حسن صوفی شکل گرفت.

وی افزود: این شهید با اخلاص و هوش بالا، قدرت مدیریت و توان ساماندهی با سردار همدانی و علی شادمانی این طرح را مطرح کردند و برادران لشکر انصارالحسین با هفت هدف این طرح را دنبال کردند. یکی از این اهداف این بود که مسئله اول جنگ یعنی بسیج را ساماندهی کنند و دوم اینکه بین یگان رزم و بسیج مردمی ساماندهی عمیق‌تری انجام شود.

طلایی نیک با بیان اینکه با ورود بسیج روحیه حمایت از جبهه‌ها ایجاد شد، گفت: سال بعد ابتکار عمل شهید صوفی با محوریت فرماندهان گسترش پیدا کرد و به ۱۰ لشکر رسید و یک ساماندهی رزمی و اجتماعی با ابتکار شهید قاسمی و صوفی و سایر پیشکسوتان و فرماندهان در استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: دستاورد دیگر این طرح تأمین نیروی رزمنده برای یگان رزم بود، نیروهای همدان هم در غرب و هم در جنوب بودند. استان همدان همیشه اعزام‎های بزرگ و عظیمی از رزمندگان داشت.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه استان همدان، نیز در این مراسم اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین با ۳ هزار سال مدنیت دروازه ورود اسلام به ایران است.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی و شهیدمدنی(ره) و همچنین دیگر علما در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تشییع عظیم پیکر پاک آیت‌الله آخوند همدانی آغاز شعله‌ور شدن انقلاب اسلامی بود، واقعه خونین دانش‌آموزی ۱۳۵۷ و جلوگیری از حرکت تانکها به سمت تهران نمونه‌های است در دفاع مقدس، که نشان از غیرت دینی حماسه مردم ما دارد.

مجیدی ادامه داد: رزمندگان استان همدان در دها عملیات آفندی، پدافندی، زمینی،  هوایی، پشتبانی و دفاع از حرم نقش موثری دارند، همدان جز اولین شهرهای بودند که مجسمه پهلوی را به زیر کشیدند مفتخریم که استان ما ۸ هزار شهید، ۱۸ هزارو ۵۰۰ جانباز و هزارو ۳۷ آزاده تقدیم انقلاب کرده‌است. 

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه در بزرگی شهدای همدان همین بس که مقام معظم رهبری فرمودنند شهدای همدان جز برترینها هستند تصریح کرد: در جنایت بمباران نماز جمعه همدان توسط هواپیمای متجاوز دشمن ۸۰ شهید تقدیم شد و در همین روز حریم هوایی استان همدان ۳۳۶ بار مورد هجوم واقع شد که ۸۰۰ نفر به شهادت رسیدنند.

وی تاکید کرد: در این کنگره بزرگ جای حبیب حرم و حبیب سپاه احساس می‌شود او بود که در شهادتش همه همدان در تشیع ایشان حاضر شدند همچنین درود میفرستیم به روان مادران و بانوان شهید و همچنین خانم مرضیه دباغ که می‌توان آن را سمیه انقلاب نامید.
 
مجیدی با اشاره به اینکه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با همت مردم و مسئولین استان آغاز کرد رزمندگان جبهه جهاد تببین در دومین کنگره فعالیت های موثری انجام دادند؛ سرکشی به خانواده ۸ هزار شهید با اعطای مدال سرو، برگزاری ۴ هزارو ۴۵۰ یادواره در سطوح مختلف و ۲ هزار یادواره مدرسه محور، چاپ و نشر 63 عنوان کتاب، برگزاری اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت،  از جمله این اقدامات است. 

وی با اشاره به دیگر اقدامت انجام شده در راستای این کنگره افزود: اجرای نمایش فصل شیدایی بمدت ۱۵ شب با حضور ۱۵۰ هزار نفر، توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه، ساخت  ۸۰۰ مسکن برای محرومین، توزیع ۸۰۰ هزار بسته معیشتی،  تولید ساخت فیلم سینمایی درباره زندگی سردار همدانی، ۱۱ هزارو ۲۰۰ خدمات درمانی رایگان و در حال حاضر نیز دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر در قالب این کنگره در حال برگزاری است.

یادآور می‌شود، در اولین شب اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان از خانواده‌های دارای چهار شهید، شهیدان بهادربیگی و حق‌گویان و شهید مدافع حرم سیدمیلاد مصطفوی تجلیل شد. همچنین در این مراسم از تمبر یادبود کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، ۵۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، فیلمنامه برگرفته از زندگینامه سردار شهید سعید قهاری‌سعید، ۷۳ اثر مستند و پویانمایی، و آلبوم سرود و موسیقی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha