بسترسازی حفظ نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
کد خبر: 4179082
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

بسترسازی حفظ نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه تحقق تولید و اقتصاد دانش بنیان با حضور همه آحاد جامعه در این حوزه میسر می‌شود که نیازمند همراهی همه جانبه است، گفت: مهاجرت نخبگان از دغدغه‌های اصلی کشور و نظام است، بسترسازی حفظ نخبگان و تقویت فعالان دانش بنیان مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد

جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد مشایخ، سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری امروز، 9 آبان‌ماه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گیلان با اشاره به اینکه نگاه به حوزه دانش بنیان‌ها باید دلسوزانه و مسئولانه باشد، اظهار کرد: تجاری سازی دانش‌بنیان‌ها مورد تأکید است و باید توجه به علم و آموزش، محور کار و تولید و اشتغال قرار گیرد.

وی با اشاره به تجاری سازی محصولات دانش بنیان گفت: تولیدات دانش بنیان باید به اقتصاد دانش بنیان و تحول گرا تبدیل شود. توجه به آمایش نوآوری در سراسر کشور ضرورت دارد و نباید نگاه‌ها فقط به پایتخت معطوف شود.

مشایخ با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان باید خیزش صورت گیرد، گفت: تحقق تولید و اقتصاد دانش بنیان با حضور همه آحاد جامعه در این حوزه میسر می‌شود که نیازمند همراهی همه جانبه است. کشور با ناترازی‌های زیادی در بخش‌های مختلف مواجه است و جبران ناترازی‌ها در کشور از مسیر دانش بنیان می‌گذرد.

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان از قانون‌های خوب و اثرگذار است که باید در اجرا هم خوب عمل شود، نگاه به حوزه دانش بنیان‌ها دلسوزانه و مسئولانه باشد.

وی با بیان اینکه مهاجرت نخبگان از دغدغه‌های اصلی کشور و نظام است، افزود: بسترسازی حفظ نخبگان و تقویت فعالان دانش بنیان مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد. گیلان می‌تواند بیش از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان داشته باشد که باید در این بخش تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان از مقوله‌های مهم و برنامه‌های راهبردی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به طرح‌ها و پروژه‌های مهم در بخش ارتقای اقتصاد دانش بنیان افزود: از پروژه‌های علمی و طرح‌های تحول گرا در حوزه اقتصاد دانش بنیان استقبال می‌کنیم زیرا توسعه گیلان روی ریل تولید و اقتصاد دانش‌بنیان حرکت می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت واحدهای دانشگاهی و نخبگانی گیلان، گفت: خلاقیت، ایده پردازی و علمی کردن تولید با محوریت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری مورد توجه قرار گیرد در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در حوزه تولید بسیار اهمیت دارد، باید تولید دانش بنیان با توجه به زیست بوم و در جهت رفع نیازهای گیلان طرح ریزی و هدفگذاری شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان می‌تواند بسترساز تحول بنیادین در کشور باشد، تصریح کرد: نگاه دانش بنیانی به موضوعات مختلف از جمله تولید، ساختمان سازی، شهرسازی و توسعه روستایی مورد تأکید است. امروز دنیا به سمت توسعه دانش بنیان و علوم پایه در حرکت است؛ همه بخش‌های توسعه گیلان باید به بال‌های دانش بنیان مجهز شود.

انتهای پیام
captcha