حافظ خردسال ایرانی‌ رتبه پنجم مسابقات قرآن کویت را کسب کرد
کد خبر: 4182016
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

حافظ خردسال ایرانی‌ رتبه پنجم مسابقات قرآن کویت را کسب کرد

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کویت امروز چهارشنبه 24 آبان ماه با اعلام اسامی برگزیدگان این مسابقات و تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اوقاف کویت در شبکه‌های اجتماعی، هیئت‌داوران دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت پس از انجام ارزیابی‌های متعدد، نتایج این مسابقات را این‌گونه اعلام کرد: در رشته حفظ کامل قرآن با تجوید عبدالعلیم عبدالرحیم حاجی از کنیا موفق به کسب مقام نخست شد و محمد دماج الشویع از یمن، احمدوف از روسیه، محمدامین حسن و  نادی سعد جابر محمد حافظ نابینای مصری  به ترتیب مقام‌های  دوم تا پنجم را کسب کردند.

در رشته حفظ کل قرآن با قرائات ده‌گانه نیز محمد احمد السعد از کشور کامرون موفق به کسب مقام نخست شد و  عبدالحکیم عبدالرحمن از سومالی، عبدالعزیز امجد از لیبی، زیاد یوسف ابراهیم از اردن، و احمدعلی احمد الهدا از کشور یمن به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم را به دست آوردند.

در بخش حفظ قرآن خردسالان نیز در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کویت، مقام نخست به عبدالرحمن اسامه از لیبی رسید و ابونا محمد عمر از کامرون، ایمن محمد سعید درهم از یمن، محمد احمد عبدالحمید از پاکستان به مقام‌های دوم تا چهارم دست یافتند و ابوالفضل میرابی حافظ خردسال کشورمان نیز در این بخش موفق به کسب مقام پنجم شد.

حافظ خردسال ایرانی‌ رتبه پنجم مسابقات قرآن کویت را کسب کرد

در بخش قرائت و ترتیل نیز مقام نخست دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت به عبدالباسط ورش از مراکش رسید و عبدالرشید رزاق، حسن عبدالله از تانزانیا، فاتح بابو از الجزایر و یوسف جاسم محمد از کویت به ترتیب حائز مقام‌های دوم تا پنجم شدند.

امین عبدی نیز در رشته قرائت و میلاد عاشقی در رشته حفظ کل بزرگسالان دو نماینده دیگر کشورمان در این رویداد بین‌المللی بودند که متأسفانه علی‌رغم اجرای شایسته موفق به کسب رتبه نشدند.

دوازدهمین دوره جایزه بین‌المللی کویت ویژه حفظ و تلاوت قرآن کریم، از چهارشنبه، هشتم نوامبر (هفدهم آبان) با حمایت شیخ نواف الاحمد، امیر کویت آغاز شد و تا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) ادامه داشت و شرکت‌کنندگانی از ۷۰ کشور مختلف در آن حضور داشتند.

حافظ خردسال ایرانی‌ رتبه پنجم مسابقات قرآن کویت را کسب کرد

 این مسابقات که شاهد رقابت ۱۲۱ حافظ و قاری بود، با هدف معرفی قرائت قرآن، گسترش روحیه رقابت برای حفظ قرآن کریم و تشویق نسل جدید به حفظ قرآن برگزار شد.

انتهای پیام
captcha