زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس قم نواخته شد
کد خبر: 4182031
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس قم نواخته شد

زنگ آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، امروز، 24 آبان‌ماه در مدارس استان قم به صدا درآمد و کارشناسان امر درخصوص اهمیت مطالعه و انس با کتاب توضیحاتی را برای دانش‌آموزان بیان کردند.

زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس استان قمبه گزارش ایکنا از قم، زنگ آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، امروز، 24 آبان‌ماه در مدارس استان قم به صدا درآمد و کارشناسان امر درخصوص اهمیت مطالعه و انس با کتاب توضیحاتی را برای دانش‌آموزان بیان کردند.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در مراسم ویژه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی که امروز در دبیرستان پسرانه شهید هادی کریمی قم با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد با برشمردن ضرورت‌های مطالعه در ارتقای رشد دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان گفت: آینده کشور متعلق به افرادی است که اهل مطالعه و به دنبال کسب علم و دانش باشند.

وی بر فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه کتاب تأکید کرد و افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا دستیابی به اطلاعات است. بنابراین، هر چه قدر سرانه مطالعه کتاب بیشتر باشد توسعه در کشور‌ها بیشتر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

عموزاده با بیان اینکه کتاب به‌عنوان ابزار اصلی آگاهی‌بخشی در خانواده‌ها، همواره مورد توجه است، گفت: با وجود اینکه در دنیای امروز کتابخوانی به شیوه‌های الکترونیک گسترش یافته، اما هیچ‌کدام از روش‌ها جای خواندن کتاب را نمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هدف از نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه خواند و یادآور شد: این برنامه حرکتی فرهنگی است و سبب رشد جامعه می‌شود.

انتهای پیام
captcha