ارتقای سطح مهارتی فعالان حوزه رسانه در سیستان و بلوچستان ضروری است
کد خبر: 4182989
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

ارتقای سطح مهارتی فعالان حوزه رسانه در سیستان و بلوچستان ضروری است

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با معاونین سازمان سراج بر لزوم بروزرسانی آموزش‌ها و ارتقای سطح مهارتی فعالان حوزه رسانه در استان تأکید کرد.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان شامگاه یک‌شنبه، 28 آبان‌ماه، در دیدار با معاونین سازمان فضای مجازی سراج و اعضای شورای مرکز استانی، گفت: نظام ما جمهوری اسلامی است و مردم یک رکن آن محسوب می‌شوند و امامین انقلاب همواره بر ارتباط با مردم تأکید داشته‌اند و سرمایه اصلی نظام ما همراه مردم بوده که نشان داده‌اند پای کار نظام اسلامی هستند.
 
امام‌جمعه زاهدان افزود: طبعاً دشمن با ابزارهای مختلف تلاش می‌کند تا این سرمایه را از ما بگیرد و در شرایط کنونی هم یکی از ابزارها رسانه و فضای مجازی است و باید بیانات مقام معظم رهبری در این جهت را سرلوحه کار خود قرار دهید.
 
آیت‌الله محامی ادامه داد: به نظر می‌رسد بخش زیادی از جامعه ما تحت تأثیر فضایی هستند که دشمن فعالیت می‌کند که علی‌رغم همه اقدامات خوب صورت گرفته بخشی از آن حاصل کم کاری‌های ماست و البته باید توجه داشته باشیم که همه چیز دست ما نیست و موانعی وجود دارد اما سؤال این است که آیا از امکانات موجود استفاده بهینه صورت گرفته یا خیر و به نظر می‌رسد کم کار شده و بخشی از بیانات مقام معظم رهبری روی زمین مانده است.
 
وی تصریح کرد: اگر در شورای عالی یا سایر متولیان حوزه رسانه و فضای مجازی کار به‌خوبی انجام نشود دستورالعمل مقام معظم رهبری مشخص است و باید آتش به اختیار عمل کنیم، یک بخش کار در فضای مجازی، سواد رسانه و فضای مجازی و ارائه آموزش‌های اولیه است تا مردم تحت تأثیر تبلیغات دشمن در فضای مجازی قرار نگیرند و هر خبر و تصویری را باور نکنند و آگاه باشند که دشمن از ابزار رسانه چگونه استفاده می‌کند.
 
امام‌جمعه زاهدان در ادامه افزود: بخش دیگر، انجام کار تخصصی است تا افراد، آموزش لازم را فرا گرفته و از این ابزار استفاده کنند تا فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی در این فضا منتشر شود، در هر دو قسمت با تمامی کارهای خوب صورت گرفته باز هم عقب هستیم و باید برای گسترش کار، یارگیری و تشکیل شبکه تلاش شود.
 
آیت‌الله محامی گفت: متأسفانه فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای استان کُند است و چابکی مدنظر را نداریم و حال اینکه دستگاه‌های متولی حوزه رسانه از جمله سازمان فضای مجازی سراج باید جایگاه یگان ویژه را در فضای مجازی داشته و با ورود سریع اقدام قاطع داشته باشند، فعالان رسانه‌ای در سطح سیستان‌وبلوچستان باید تلاش خود را داشته باشند و پشتیبانی‌هایی از ناحیه مرکز کشور صورت گیرد تا منجر به سرعت گرفتن و گسترش کار باشد.
 
وی بر لزوم بروزرسانی آموزش‌ها و ارتقای سطح مهارتی فعالان حوزه رسانه در سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد و گفت: جنبه‌های فنی و مهارتی، یک بخش کار و بخش دیگر تولید محتواست که باید روی آن کار و سرمایه‌گذاری شود از این جهت که ممکن است یک دستگاه به تنهایی قادر به انجام کار نباشد و مطلوب کار این است که از ظرفیت بخش‌های مختلف در راستای دستیابی به اهداف استفاده شود.
 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: برای مثال اگر در فضای استان شبهه‌ای مطرح می‌شود متولیان و فعالان حوزه رسانه باید فورا تقسیم کار و جواب سریع ارائه کنند و در این حوزه نیازمند یک سرمایه‌گذاری ویژه هستیم، گسترش کمی، ابتکار و پیدا کردن راه میانبر برای تأثیرگذاری بیشتر از دیگر اقدامات مورد نیاز است که البته میزان خلوص کار در تأثیرگذاری آن مؤثر است.
 
آیت‌الله محامی تصریح کرد: گاهی فرد به‌کار خود به‌عنوان یک عبادت و جهاد ویژه نگاه می‌کند و به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کرده و با خدا معامله می‌کند که طبیعتاً در این صورت خداوند متعال نیز به کار او برکت خواهد داد، باید تلاش خود را در ابعاد مختلف از جمله گسترش آموزش‌ها و ایجاد شبکه داشته باشیم تا مقدار زیادی از عقب افتادگی خود را جبران کنیم و بتوانیم در راستای بیانات مقام معظم رهبری اقدام کنیم.
 
وی افزود: اگر در دل و جان خود را سرباز ولایت بدانیم پس از دریافت خط فرمان توسط ایشان همه هستی خود را تقدیم می‌کنیم همانند دوران دفاع مقدس که با ایثار و از خودگذشتگی‌های زیادی روبرو بودیم در حال حاضر نیز همین حال را نیاز داریم تا همان پیروزی ها حاصل شود که در این‌صورت کار ما هم برکت پیدا خواهد کرد.
 
در ابتدای این دیدار، میثم تقی‌پور معاون هماهنگ‌کننده سازمان فضای مجازی سراج ضمن اشاره به رسالت‌های سازمان در شبکه‌سازی، آمادگی کامل را برای حمایت از اقدامات و تامین زیرساخت‌های مربوطه در مرکز استانی اعلام کرد.
 
هم‌چنین سجاد ستوده، معاون آموزش، سازماندهی و امور استان‌های سازمان سراج، ضمن گلایه از ضعف اهتمام مسئولان امر به خصوص برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در امر فضای مجازی، اهمیت ارتقای سواد فضای مجازی و فرهنگ کاربری و هم‌چنین تقویت کادر در این عرصه را از رویکردهای سازمان سراج برشمرد.
 
در ادامه سعید دهنوی، مسئول مرکز سازمان سراج، ضمن تقدیر از میزان توجه و اهتمام نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان به امر فضای مجازی و حمایت از فعالان این عرصه، به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های مرکز در سال گذشته و میزان عمل به نکات و رهنمودهای آیت‌الله محامی در نشست قبلی اعضای سازمان با ایشان پرداخت.
انتهای پیام
captcha