اختتامیه جشنواره مالک اشتر در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4184034
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

اختتامیه جشنواره مالک اشتر در ارومیه برگزار شد

اختتامیه جشنواره مالک اشتر با حضور فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 4 آذر در اختتامیه جشنواره مالک اشتر که همزمان با هفته بسیج در سالن  اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، گفت: شان پاسدار صرف‌نظر از درجه و عنوان را خدمت به مردم می‌دانیم، اگر این خمیرمایه و ذات‌مان از ما گرفته شود، حرفی برای گفتن نداریم، ایمان و بصیرت از جمله مهم‌ترین خصیصه‌های سپاه است که به خاطر این دوویژگی در ایران و دنیا عزت داریم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای زیادی در کنار صدام بودند و رو به  روی ملت ما ایستاده بودند ولی سپاه و بسیج با بهره‌گیری از تفکر جهادی و روحیه ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه در مقابل ایادی استکبار جهانی ایستاده و از کشورمان با تمام وجود پشتیبانی کردند و اقتدار ایران اسلامی را رقم زدند.

رجبی برپایی رویدادهایی نظیر جشنواره مالک اشتر را فرصتی برای رشد، رقابت سالم و ارتقای توانمندی‌های جوانان انقلابی عنوان کرد و بیان داشت: این قبیل رویدادها چنانچه منجر به ارتقای کیفی و کمی خدمات به آحاد مردم شود، اقدام ارزشمند و در خور توجه است.

وی به سند اعتلای بسیج و لزوم عملیاتی کردن بندهای مختلف آن اشاره کرد و بیان داشت: شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی یک موضوع حائزاهمیت است که نباید از آن غفلت ورزید، به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به این مجموعه عنایت ویژه‌ای دارند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم تقویت قدرت هماهنگی و سازماندهی نیروهای تحت امر تاکید کرد و بیان داشت: امروزه تهدیدات وجوه مختلفی دارند، به طوری که سیال و غیرقابل پیش‌بینی هستند که نمونه بارز آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم، بنابراین همواره باید آماده، توانمند و منسجم باشیم.

رجبی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی برای اهداف باطل برنامه‌ریزی کرده و قدرت بسیج‌کنندگی بالایی دارند، گفت: در حالی که ما از جامعه‌ متدین، مردمانی خوب، دین آسمانی و ارزش‌های والا برخوردار هستیم پس باید قدرت هماهنگی بیشتری برخوردار داشته باشیم چراکه در راه خدا گام برمی‌داریم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با خطاب قرار دادن مدیران کانون‌ها، فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌ها بر لزوم آسیب‌شناسی و بررسی کاستی‌ها و رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: تا وقتی که انقلاب اسلامی رو به جلو گام برمی‌دارد همچنان دشمن دارد.

وی بر لزوم اهتمام برای جهت‌دهی مناسب نیروها تاکید کرد و بیان داشت: این موضوع به اندازه بسیج‌کنندگی‌ نیروها حائزاهمیت است، یک فرمانده مقتدر و حاضر در صحنه می‌تواند به عوامل تحت امر خود جهت‌ داده و اولویت‌ها را مشخص کرده و به موقع فرمان دهد.

رجبی بیان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه یک مکتب ایجاد کرده و از نیروهای پراکنده سپاه، حشدالشعبی، فاطمیون و ... یک قدرت عظیم ساخت که این موضوع از قدرت اقناع‌سازی ایشان سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم تقویت قدرت تهاجمی تاکید کرد و گفت: فرو رفتن در لاک دفاعی صحیح نیست، باید حالت تهاجمی داشته باشیم چون در جبهه حق قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته از حیث اطلاعاتی در موضع ضعف قرار داشتیم، گفت: چنانچه اطلاعات کافی در اختیار داشتیم می‌توانستیم به موقع اقدامات کافی و لازم را انجام دهیم، برخورداری از قدرت پیش‌بینی پس بسیار ضروری است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج با بدنه مردم ارتباط صمیمی و دوستانه‌ای دارند و همیشه در کنارشان هستند، گفت: پس همین مردم اطلاعات کافی را در اختیار فرمانده قرار می‌دهند تا دشمن در رسیدن به اهداف شوم ناکام بماند.

رجبی بر لزوم جدی گرفتن اقدامات پیشگیرانه در برهه‌‌ها و مکان‌های خاص تاکید کرد و بیان داشت: در این زمینه آحاد مردم می‌توانند یار و یاور بسیج باشند کما اینکه تاکنون نیز این گونه بوده است و بارها تجربه کرده‌ایم که اطلاعات مردم در پیشگیری از وقوع اتفاقات بسیار موثر است.

انتهای پیام
captcha