نمایش «نگاره‌های مساجد بوسنی و هرزگوین»
کد خبر: 4186812
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

نمایش «نگاره‌های مساجد بوسنی و هرزگوین»

نمایشگاه «نگاره‌های مساجد بوسنی و هرزگوین» به همت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین، در محل نمایشگاه رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با ثبت جهانی هنر تذهیب در فهرست میراث ناملموس یونسکو و پایان چهارمین دوره آموزش هنر تذهیب و نگارگری در رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین، نمایشگاهی با عنوان «نگاره‌های مساجد بوسنی و هرزگوین» از آثار برگزیده هنرجویان شرکت‌کننده در این دوره، از 14 تا 22 آذرماه در محل نمایشگاه رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو برپا شده است.

در طول دوره آموزشی برگزار شده، هنرجویان به انتخاب خود یکی از نگاره‌های مساجد شاخص و تاریخی سطح کشور بوسنی و هرزگوین را انتخاب و به طراحی و بازآفرینی آن پرداختند.

در این نمایشگاه، ضمن ارائه اطلاعات در خصوص مساجد و نگاره‌های انتخاب شده، تصاویر نقوش اصلی مساجد نیز به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور پر تعداد علاقه‌مندان در گالری رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تقدیر از هنرجویان، هنر اسلامی را جزء جدایی‌ناپذیر هویت مردمان بوسنی و هرزگوین و یکی از نقاط اشتراک فرهنگی مردمان دو کشور توصیف کرد.

همچنین دوره جدید کلاس‌های آموزش تذهیب و نگارگری (21 آذرماه) آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha