تجلیل از ۷ مؤسسه قرآنی در همدان
کد خبر: 4189191
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

تجلیل از ۷ مؤسسه قرآنی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: با توجه به فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی موسسات قرآنی همدان فعالیت‌ها و اقدامات ماندگاری در استان ایجاد شد. امروز از تلاش‌های ۶ تشکل‌ و مؤسسه قرآنی و خبرگزاری ایکنا تجلیل می‌شود.

مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز ۳۰ آذرماه در گردهمایی فعالان و مدیران مؤسسات قرآنی که با حضور محمدحسین فریدونی مدرس و پژوهشگر قرآنی در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۱ سوره حشر، اظهار کرد: «لَوْ أَنْزَلْنَا هَٰذَا الْقُرْآنَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ ۚ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ اگر اين قرآن را بر كوه نازل مى‌كرديم، از خوف خدا آن را ترسيده و شكاف خورده مى‌ديدى و اين مثال‌هايى است كه براى مردم مى‌آوريم، شايد به فكر فرو روند.» این آیه یکی از آیات قرآن کریم است که قدرت نفوذ آیات الهی را در وجود و فطرت انسان‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به فطرت پاک انسان‌ها به ویژه نوجوانان و مراجعه آنها به قرآن کریم قطعا می‌تواند این فطرت‌های پا‌ک را در مسیر درست زندگی قرار دهد، در رأس این مدل می‌توان به مکتب قرآنی امام زمان(عج) که مرحوم مسکین بنیانگذار آن بود اشاره کرد.

ویژه بیان کرد: به کانون‌های مساجد و حوزه قرآن و عترت ارشاد در دوره ریاست جمهوری قبلی کم لطفی‌هایی شد و هنوز هم اثرات آن تا حدودی به جا مانده اما تلاش‌هایی صورت گرفته که فعالیت‌ها و اقدامات ماندگاری ایجاد شود. یکی از اتفاقات خوب قرآنی استان، تدوین سند قرآنی بود اتفاق مبارکی بود که در استان همدان رقم خورد. امروز از تلاش‌های ۶ تشکل‌ و مؤسسه قرآنی و خبرگزاری ایکنا تجلیل می‌شود و هم‌چنین از قرآن منظوم (مثنوی وحی) رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha