مصر؛ میزبان بیش از 219 هزار محفل قرآنی و 102 هزار حلقه حفظ در 2023
کد خبر: 4190276
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

مصر؛ میزبان بیش از 219 هزار محفل قرآنی و 102 هزار حلقه حفظ در 2023

وزارت اوقاف مصر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این وزارت‌خانه در سال 2023، راه‌اندازی بیش از 219 هزار محفل قرآنی و 102 هزار حلقه حفظ قرآن در این سال و همچنین برگزاری مسابقات متعدد را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این وزارت توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، وزارت اوقاف مصر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه در سال 2023، راه‌اندازی بیش از 219 هزار محفل قرآنی و 102 هزار حلقه حفظ قرآن در این سال و همچنین برگزاری مسابقات متعدد را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این وزارت توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که در چارچوب تلاش‌های وزارت اوقاف در زمینه خدمت به قرآن و اهل آن در سال 2023 بیش از 67 میلیون پوند مصری صرف فعالیت‌های قرآنی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که این وزارت با تلاش فراوان به دستاوردهای بسیاری در زمینه امور قرآنی دست یافته که از جمله آن می‌توان به برگزاری 219076 محفل قرآنی اشاره کرد که شامل محافل قرآنی ائمه جماعات، محافل قرآنی عمومی، محافل قرآنی اعضای اتحادیه قاریان کشور، تلاوت‌های نمونه، محافل قاریان ارشد به روایت‌های مختلف و محافل قاریان بانوان اشاره کرد. علاوه بر این در سال گذشته، محافل حفظ قرآن از راه دور نیز فعال شده و تاکنون 6052 جلسه از این محافل برگزار شده است.

از جمله دیگر فعالیت‌های مهمی که وزارت اوقاف مصر در گزارش ایکنا به آن اشاره کرده است، برگزاری مسابقات مختلف در سطح ملی و بین‌المللی بوده است که از آن جمله می‌توان به سی‌امین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قاهره اشاره کرد که چهارشنبه، 6 دی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha