حضور بیش از 100 شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر
کد خبر: 4187228
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

حضور بیش از 100 شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر از حضور بیش از 100 متسابق از 60 کشور جهان در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر با اعلام این خبر تصریح کرد: مجموع شرکت‌کنندگان در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در قاهره برگزار خواهد شد، به بیش از 100 شرکت‌کننده از بیش از 60 کشور جهان می‌رسد.

به گفته وی تاکنون 63 شرکت‌کننده از 54 کشور شامل 29 کشور آفریقایی، 20 کشور آسیایی و 5 متسابق نیز از آمریکا و اروپا علاوه بر نامزدهای ثبت نام شده در مسابقه بورسیه تحصیلی الازهر برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر اوقاف در نشست خبری خود گفت: سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به صورت کامل در دارالقرآن مسجد بزرگ مصر واقع در پایتخت اداری جدید و برای تمام شرکت‌کنندگان غیر از نابینایان، آزمون کتبی در زمینه مقاصد سوره‌ها و معانی لغات نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه از رونق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در مصر تمجید و آن در سطح جهان کم‌نظیر توصیف کرد. به گفته مختار جمعه در سال 2023 میلادی بیش از 219 هزار محفل قرآنی و حدود 102 هزار حلقه حفظ قرآن در سراسر این کشور در کنار بیش از 6 هزار حلقه قرآنی ویژه حفظ قرآن در سراسر جهان برگزار شده است.

وزیر اوقاف مصر، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فعالیت‌های قرآنی را تنوع و گسترش آن در میان گروه‌های مختلف دانست. برگزاری محافل قرآنی ویژه ائمه جماعت، محافل قرآنی برای عموم مردم، محافل قرآنی ممتاز و محافل قرآنی قاریان ارشد مصری گواهی بر این تنوع بوده است. قاریان ارشد مصری در سال گذشته دو محفل ختم قرآن به روایت حفص و همچنین یک محفل برای ختم قرآن به روایت ورش را برگزار کرده‌اند.

محمد مختار جمعه در پایان تصریح کرد: در چارچوب اهتمام به سنت نبوی، در دومین روز از سی‌امین دوره مسابقات دوره آموزشی حدیث با حضور استادان برجسته این رشته نیز برگزار می‌شود و همچنین طرح قرائت چهل حدیث نبوی در مسجد امام حسین(ع) قاهره نیز برپا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha