شهادت فرماندهان عزم مقاومت را برای مقابله با رؤیای صهیونیست‌ها بیشتر می‌کند + فیلم
کد خبر: 4192323
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
ابوسامر موسی در وبینار بین‌المللی ایکنا:

شهادت فرماندهان عزم مقاومت را برای مقابله با رؤیای صهیونیست‌ها بیشتر می‌کند + فیلم

ابوسامر موسی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما در چهارمین سالگرد سردار سلیمانی می‌گوییم که شهادت فرماندهان عزم ما را برای مقاومت و مبارزه با طرح آمریکایی در غزه و رؤیای صهیونیستی برای منطقه به باد داد و همه این‌ها از فضل خداوند و تلاش فرمانده شهید، قاسم سلیمانی است.

شهادت فرماندهان مقاومت عزم ما را برای مقابله با رؤیای صهیونیست‌ها بیشتر می‌کند

به گزارش ایکنا، همزمان با گرامیداشت ایام سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید، ابومهدی المهندس و همرزمانشان و هفته مقاومت، وبینار بین‌المللی «جهانی شدن مقاومت؛ دستاورد مکتب سلیمانی» دیروز دوشنبه، ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۱ صبح از طریق پخش زنده آپارات ایکنا برگزار شد.

«نقش شهید سلیمانی در احیای جبهه مقاومت و تبدیل آن به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی» و «تأثیر سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی بر ایجاد تغییر در نظم موجود جهانی و گذار به نظم نوین جهانی» دو محور اصلی این وبینار بودند.

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) مهمان ویژه در این وبینار بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا در پاسخ به سؤالات مجری به ایراد مطالبی پرداخت.

در ادامه دیگر سخنرانان خارجی؛ ابوسامر موسوی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، شیخ غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان؛ مهند نجم عبدالعقابی، مدیر روابط عمومی حشدالشعبی در عراق و ابو وسام محفوظ منور، مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند که ویدئوی آن با زیرنویس فارسی تقدیم مخاطبان برنامه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


مشروح سخنرانی ابوسامر موسی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین از سخنرانان حاضر در بخش مجازی این نشست از این قرار است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

خداوند عالم را سپاس می‌گویم و برترین درودها بر پیامبر خداوند و خاندان پاک و مطهرش باد. خداوند متعال در آیات استوار خود می‌گوید: «و كسانى كه در راه ما کوشیده‌اند به يقين راه‌های خود را بر آنان می‌نماییم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است»(۶۹/ عنکبوت).

از آغاز ذکر خوبی‌ها و یا سخن از شایستگی‌های شهید سردار سلیمانی باید اندکی درباره مکتب امام خمینی(قدس سره) امام راحل سخن گفت. نخستین هدف ایشان پس از ورود به تهران، برقراری حکومت اسلامی و حکومت بر مبنای شریعت الهی در ایران بود. ایشان آنچه را که می‌خواست، تحقق بخشید و حکومت اسلامی را بنیان گذاشت و از این طریق دین، جهاد و عشق به قدس و فلسطین را به ملت ایران آموخت و در حوزه خارجی نیز دغدغه امام راحل این بود که چگونه برای آزادی تمام فلسطین تلاش کنند. بعد از رحلت حضرت امام، زمانی كه امام خامنه‌ای زمامدار امور شدند، دغدغه اصلی ايشان اين بود كه فلسطين مهم‌ترین مسئله امت اسلامی است و بايد برای آزادی آن تلاش كرد.

از این رو، باید گفت فرمانده شهید سلیمانی در مکتب علما و مجاهدانی پرورش یافته بود که فلسطین آرمان آنها بود و شهید قاسم سلیمانی نیز بر همین مبنا زندگانی خود را با فروتنی، زندگی مجاهدانه، مقاومت و عشق به مردم سپری کرد و همچنین با جهاد در راه خدا بالید.

او مجاهدی طراز اول بود و در زمان جنگ ایران و عراق به دفاع از ایران پرداخت و پس از آن به عراق رفت و به مبارزه با برنامه آمریکایی در منطقه پرداخت و با مبارزه با تکفیری‌ها و جهاد با آنها این برنامه را خنثی ساخت و سپس به سوریه رفت و با گروه‌های صهیونیستی آمریکایی جنگید و ارتباطات فراوان با مقاومت اسلامی در لبنان داشت.

به همین ترتیب، او در حمایت از مقاومت فلسطین نیز سابقه‌ای طولانی داشت. این مجاهد چهار سال پیش به فیض شهادت نائل آمد و امروز در جریان عملیات طوفان الاقصی با کمال افتخار و صراحت می‌گوییم اگرچه جسم او از میان ما رفته اما روحش همچنان با ما است و او هر لحظه در کوچه‌ها، خیابان‌ها، ساختمان‌ها و تونل‌های غزه حضور دارد. این شهیدی که اگرچه جسم او از میان ما رفته اما در هر شلیک موشک و هر درگیری با دشمن صهیونیستی روح او همراه ماست.

این شهید، عمر خود را برای آمادگی مقاومت فلسطین و لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی و طرح آمریکایی، وقف مقاومت و جهاد کرد. ما در چهارمین سالگرد او می‌گوییم که شهادت او عزم ما را برای مقاومت و مبارزه با طرح آمریکایی که امروز در غزه با آن مواجه هستیم بیشتر کرد؛ گروه‌های مقاومت فلسطینی طرح آمریکایی را نقش بر آب کرده و رؤیای صهیونیستی برای منطقه را به باد دادند و همه این‌ها از فضل خداوند و تلاش فرمانده شهید، قاسم سلیمانی است.

پس از دریافت خبر شهادت برادر شیخ صالح العاروری، از اینجا به امت اسلامی، نهضت‌ها و محور مقاومت، شهادت این شهید بزرگوار، هم‌رزم و همراه شهید سلیمانی را تسلیت می‌گوییم و انشالله که آن دو در فردوس برین همراه هم باشند و در پایان به قاتلان شهید العاروری و شهید سلیمانی می‌گوییم که شهادت آن دو به گواه رهبران مقاومت تنها عزم و پایبندی ما را به نابودی طرح‌های شما استوارتر می‌سازد و ما از جهاد و مقاومت دست برنمی‌داریم و روح شهیدان نزد ما حاضر هستند تا روزی که فلسطین آزاد شود و اهدافی که این شهدای مقاومت در راه آن جان خود را فدا کردند محقق شود.

انتهای پیام
captcha