تأکید نخست‌وزیر مالزی بر استفاده از آیات قرآنی در سخنرانی‌ها
کد خبر: 4192728
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

تأکید نخست‌وزیر مالزی بر استفاده از آیات قرآنی در سخنرانی‌ها

نخست‌وزیر مالزی گفت که همچنان در سخنرانی‌های خود به آیات قرآن استناد خواهد کرد اما قبل از آن با اداره توسعه امور اسلامی مشورت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از فری مالیژا تودی، انور ابراهیم گفت که در سخنرانی‌های آینده به استناد به آیات قرآن و تفسیر آنها ادامه خواهد داد اما با اداره توسعه اسلامی (جاکیم) مشورت خواهد کرد.

وی در سخنان خود در نشست ماهانه کارکنان نهاد نخست‌وزیری گفت: خوشحالم که آنچه در سخنرانی گذشته (درباره داستان اصحاب کهف) گفتم علاقه به مطالعه این سوره را به‌ویژه در بین جوانان برانگیخته است. 
 
وی افزود: من به آیات و تفاسیر قرآن اشاره می‌کنم تا توجهات را به آن جلب کنم. اما برای جلوگیری از اختلافات، ابتدا به جاکیم مراجعه می‌کنم.
 
سخنرانی ماه گذشته انور ابراهیم که در آن به آیات سوره کهف اشاره کرده بود با انتقاداتی همراه شد. هفته گذشته، یک واعظ مشهور از ترنگانو از سخنرانی انور انتقاد کرد.
 
نخست‌وزیر مالزی در این سخنرانی، تفسیر خود را درباره داستان اصحاب کهف بیان کرده بود. انور گفت که به اصحاب کهف اشاره کرده تا بر اهمیت توجه به ارزش‌های انسانی، عدالت و اخلاق نیکو در ضمن پرداختن به رشد اقتصادی و بهبود خدمات بهداشتی تأکید کند. او گفت: تأکید بر درس‌هایی بود که می‌توان از روایت اصحاب کهف گرفت.
 
وی افزود: از نظر من خوب است که مسئولان آیات قرآن و حدیث را در سخنرانی‌های خود بگنجانند؛ اگرچه من با دیدگاه‌های سنت‌گرایانه همسو نیستم اما این تحلیل منافاتی با فهم اسلام ندارد. وی افزود: من ماجرای هفت جوان را که در سوره کهف در قرآن آمده است نقل کردم که در آن زمان چند جوان از دست نظام ظالم و حکومت و پادشاه ظالمی که بت می‌پرستید به یک غار پناه بردند. پیام این سوره درباره استواری ایمان این جوانان است که آنها را از شرک و فسق مصون داشت. بنابراین، شایسته است که کارمندان دولت از این ماجرا درس بگیرند.
 
انتهای پیام
captcha