اعلام فراخوان جشنواره «شهید آوینی» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4193946
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰

اعلام فراخوان جشنواره «شهید آوینی» در چهارمحال‌وبختیاری

دانشگاه شهرکرد در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام در دومین جشنواره قرآنی، معارفی، هنری و ادبی «شهید آوینی» ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و عموم دانشجویان خبر داد.

جشنواره شهید آوینی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، دانشگاه شهرکرد در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام در دومین «جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی» ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و عموم دانشجویان خبر داد.

دومین جشنواره قرآنی و فرهنگی شهید آوینی با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی، دینی و متبلور ساختن توانمندی‌های هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی در 13 رشته و در دو مرحله دانشگاهی و کشوری به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

بر طبق آیین‌نامه دومین جشنواره شهید آوینی، بخش‌های قرآنی و فرهنگی این رویداد ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها است که علاقه‌مندان تا ۳۰ بهمن‌ماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات شاهد و ایثارگر دانشگاه خود نسبت به ثبت‌نام در رشته مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.

بخش قرآنی این جشنواره شامل رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، اذان (ویژه دانشجویان آقا)، حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء و حفظ جزء اول است؛ دانشجویان همچنین در بخش معارفی می‌توانند یکی از رشته‌های حفظ موضوعی قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه را انتخاب کنند. 

مسابقات حفظ کل، ۱۰ جزء و یک جزء، حفظ موضوعی قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در یک مرحله به‌صورت کتبی و مجازی برگزار خواهد شد.

بخش‌های هنری و ادبی دومین جشنواره شهید آوینی برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌ها در موضوعات مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است که بخش ادبی شامل رشته‌های شعر و داستان کوتاه و بخش هنری شامل خوشنویسی، طراحی و نقاشی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی است.

ایثار و فداکاری، شهادت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی، مواسات و کمک مؤمنانه، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، شهدای دانشجو، شهدای جهاد علمی، چهره‌های مقاومت در جهان، اردوی جهادی، اردوی راهیان پیشرفت، دفاع مقدس، آمادگی دفاعی، زندگی و سیره شهدا، خاطرات سال‌های دفاع مقدس، خانواده شهدا و شهید گمنام از جمله محورهای جشنواره در بخش‌های ادبی و هنری اعلام شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از بخش‌های مختلف، ثبت‌نام در جشنواره شهید آوینی و ارسال آثار ادبی و هنری می‌توانند به سایت این رویداد قرآنی و فرهنگی به نشانی avini.saorg.ir مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۰۹۷۸۷۲۴۲ تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام
captcha