پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک رونمایی شد
کد خبر: 4194203
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک رونمایی شد

پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک، روز گذشته، 25 دی‌ماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

رونمایی فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر «لاله‌های» سرخبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پوستر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر «لاله‌های سرخ» روز گذشته، 25 دی‌ماه در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آغاز مراسم رونمایی با اشاره به ظرفیت بالای هنری استان، توجه به مقوله هنر نمایش استان را با توجه به گستره و تعدد فعالیت‌های نمایشی استان، ضروری دانست و گفت: جشنواره تئاتر «لاله‌های سرخ» اندیمشک جشنواره‌ای تأثیرگذار در بین هنرمندان تئاتر کشور است.   

وی اظهار کرد: این جشنواره تاکنون در سطح ملی برگزار شده و امسال قرار است به‌صورت بین‌المللی و با محوریت جبهه مقاومت برگزار شود.

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن نمایش استان خوزستان و دبیر این جشنواره نیز گفت: بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی لاله‌های سرخ امسال در چهار بخش برگزار می‌شود. این جشنواره پس از جشنواره تئاتر فجر با قدمت‌ترین جشنواره تئاتر کشور است که امسال از ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ماه در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و لزوم تأکید و ترویج فرهنگ مقاومت، بخش نمایشنامه‌نویسی بین‌المللی نیز در دو حوزه نگارش نمایشنامه تئاتر صحنه‌ای و ارسال طرح تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک افزوده خواهد شد که فراخوان آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

رئیس انجمن نمایش استان خوزستان گفت: بخش اول این جشنواره نمایشنامه‌نویسی بین‌الملل با محوریت جبهه مقاومت است و بخش دوم استعدادهای جوان استان است که در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

یاقوت‌پور با بیان اینکه بخش سوم نیز برگزاری جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ است که در آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: گام چهارم این جشنواره نیز با حضور گروه‌های بین‌المللی در چهارم آذرماه سال آینده و به‌مناسبت گرامیداشت شهدای اندیمشک در این شهرستان برگزار می شود.

براساس این گزارش، پیش از این جشنواره لاله‌های سرخ به‌صورت ملی برگزار شده و امسال برای نخستین بار با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha