حضور گسترده مردم؛ مؤلفه‌ شکل‌گیری مجلس قوی + صوت
کد خبر: 4194476
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد:

حضور گسترده مردم؛ مؤلفه‌ شکل‌گیری مجلس قوی + صوت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه تأثیر حضور بیشتر مردم در اقتدار کشور به اندازه‌ای بدیهی است که تصورش موجب تصدیق است، گفت: یکی از مؤلفه‌های دولت و مجلس قدرتمند پشتیبانی مردم و تعداد آرایی است که به صندوق‌های رأی انداخته می‌شود. مردم می‌دانند هرچه دولت و مجلس قدرتمند شکل گیرد، در توسعه و پیشرفت کشور مؤثرتر است.

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش مجریان و ناظران انتخابات بر مشارکت حداکثری و رقابت سیاسی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: مشارکت حداکثری دارای بسترهایی است؛ اول اینکه معرفت عمومی مردم نسبت به اهمیت انتخاب و مشارکت بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین و مؤثرترین مؤلفه اقتدار هر کشور به ویژه در نظام‌های مردم‌سالار ـ که برای توسعه آن لازم است ـ از مردم و مشارکت مردمی و حضور حداکثری نشئت می‌گیرد، ادامه داد: وقتی مردم از عمق دل و به صورت منطقی به این باور برسند که مهمترین پشتوانه نظام سیاسی برای توسعه کشور، رأی و حضور آنها است، قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند و در تمام عرصه‌های سیاسی حضوری فعالانه خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین مؤلفه این است که مردم آثار رأی خود را در پیشرفت، توسعه و اصلاح امور ببینند، گفت: زمینه ها و مؤلفه‌های زیادی برای توسعه و تعمیق مشارکت عمومی لازم است که امهات آن دو مورد فوق بود اما سومین مؤلفه، باور مردم به برگزاری انتخابات سالم است. خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ساز و کار انتخابات به گونه‌ای تنظیم شده است که از آرای تک تک مردم حفاظت  و حراست می‌شود چراکه این تعداد رأی مردم است که نتیجه را مشخص می‌کند.

عباس‌زاده مشکینی درباره تلاش دشمنان برای حضور حداقلی مردم با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف و ضعیف جلوه دادن نقاط قوت، ادامه داد:  با توجه به اینکه امپراتوری رسانه‌ای غرب‌ در مقابل جمهوری اسلامی صف بسته‌ است، تلاششان بر این است که نقاط مثبت جمهوری اسلامی را به نقاط منفی و نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کنند و چون دشمنان امپراتوری رسانه را در اختیار دارند، تلاش می کنند که عکس این مؤلفه‌ها را به مردم القا کنند.

کد

وی افزود: به نظرم، رسانه ملی، فعالان فضای مجازی، مسئولان فرهنگی کشور و تریبون‌هایی چون نماز جمعه و صدا و سیما در آستانه انتخابات باید هنرمندانه در این زمینه کار کنند. اعتقاد دارم با توجه به زمینه‌های فرهنگی در کشور و جامعه نگرانی برای مشارکت مردم در انتخابات نیست.

مردمی که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کشور، هر وقت نظام سیاسی کشور نیاز داشته باشد حتی اگر گلایه‌ و دلخوری داشته باشند منافع ملی را بر مطلوبیت فردی و منافع شخصی ترجیح می‌دهند، تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه‌های مختلف سیاسی کشور حضور پیدا کردند و 11 اسفند نیز شاهد حضور حماسی مردم خواهیم بود.

وی درباره دستاوردهای داخلی مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: یک بعد انتخابات، انتخاب یک نفر، یک تیم، یک  جریان و یک گروه است اما بُعد دیگر حضور بالای مردم در انتخابات تقویت انسجام ملی، استحکام سیاسی و اجتماعی در کشور، انتقال نقطه نظرات و گلایه‌های مردم به حاکمیت است چرا که خط و خطوط و جهت‌گیری‌ها براساس رأی و نظر و گرایش مردم در انتخابات، روشن می‌شود و همین حضور و مشارکت خطوط و مسیر حرکت را اصلاح می‌کند.

افزایش معرفت سیاسی از کارکردهای انتخابات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دیگر کارکردهای انتخابات، افزایش معرفت سیاسی است، گفت: افزایش معرفت سیاسی همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان جهاد تبیین نام برده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به تنهایی مقابل تمام جبهه استکبار و کشورهایی که امپراتوری رسانه را در اختیار دارند، ایستاده است، افزود: مردم می‌دانند هرچه دولت و مجلس قدرتمندتری شکل گیرد، برای توسعه و پیشرفت کشور مؤثرتر است و یکی از مؤلفه های دولت و مجلس قدرتمند، پشتیبانی مردم و تعداد آرایی است که از دولت و مجلس حمایت کرده‌‌ و بر این اساس به ظهور و بروز رسیده است. مطمئنا مردم با هوشیاری و ظرفیت معرفتی که دارند در این انتخابات حماسه زیبایی را به منصه ظهور می‌گذارند.

عقب‌نشینی دشمن در مقابل ایستادگی مردم 

عباس‌زاده مشکینی درباره آثار خارجی مشارکت حداکثری در تأمین منافع ملی و قدرت بازدارندگی مقابل تهدیدات دشمنان و اقدامات تروریستی، گفت: تأثیر حضور بیشتر مردم در اقتدار کشور به اندازه‌ای بدیهی است که تصورش موجب تصدیق است.

وی در پایان تصریح کرد: هنگامی که رقبای بین‌المللی به این محاسبه برسند که تک تک ملت ایران با وجود تفاوت ‌نگاه‌ها و حتی گلایه‌ها اما پشت سر نظام سیاسی و وطن و کشور ایستاده‌اند و حاضر به فداکاری هستند، طبیعتا عقب‌نشینی می‌کنند و نمی‌توانند فشار بیاورند اما وقتی که مشارکت بی روح  باشد، قطعاً دشمن نیز طمع می‌کند و این موضوعی کاملا طبیعی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha