برگزاری کارگاه سبک زندگی قرآنی در خراسان جنوبی
کد خبر: 4197393
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

برگزاری کارگاه سبک زندگی قرآنی در خراسان جنوبی

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: کارگاه سبک زندگی قرآنی به مدت 4 روز در بیرجند، نهبندان، زیرکوه، درمیان، فردوس، بشرویه و سرایان برگزار می‌شود.

حسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبیحسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن کریم کشور در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی و گفتمانی در موضوع سبک زندگی قرآنی برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است، گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی با حضور اقشار مختلف مردم و نهادهای مردمی در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: چند سالی است موضوع سبک زندگی قرآنی به‌صورت جدی در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفته است؛ پیش از این نیز دوره‌های آموزش عمومی و کارگاه‌های یک روزه و سه روزه سبک زندگی قرآنی در نقاط مختلف استان برگزار شد.

سلمانی با بیان اینکه دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی نیز در یکی دو سال گذشته در مرکز استان برگزار شد که امسال با توجه به اهمیت سبک زندگی قرآنی دو نفر از اساتید برجسته این طرح را که مبدعان آن هستند سازمان دارالقرآن دعوت کرده است، افزود: این کارگاه به مدت 4 روز از 11 تا 14 بهمن در بیرجند، نهبندان، زیرکوه، درمیان، فردوس، بشرویه و سرایان برگزار می‌شود که در این مدت 9 کارگاه سبک زندگی قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازخورد مثبتی در گذشته از کارگاه‌ها دریافت کردیم، تصریح کرد: در بسیاری از جلسات شرکت‌کنندگان اذعان کردند که تاکنون با این شیوه به قرآن کریم نگاه نکرده‌‌اند، لذا نیاز است در متن زندگی خود معارف قرآن را مورد توجه قرار دهند چیزی که اکنون کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چگونگی زندگی با قرآن کریم را یاد نگرفته‌ایم که با برداشت درست از فهم آیات می‌توان تمام مبانی زندگی خود را پایه‌گذاری کنیم، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها این است که یاد بگیریم چطور با قرآن زندگی کرده که مسائل و مشکلات خود را در زندگی از طریق ارتباط با قرآن حل و فصل کنیم.

انتهای پیام
captcha