پایان مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید + عکس
کد خبر: 4198589
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

پایان مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید + عکس

مسابقات بین‌المللی قرآن و ابتهالات دینی پورت سعید در مصر روز گذشته 6 فوریه (17 بهمن) با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن و ابتهالات دینی شامگاه سه‌شنبه، 17 بهمن برگزار شد. این مسابقات به نام قاری بزرگ مصری، مرحوم شیخ شحات محمد انور نام‌گذاری شده بود.

در شاخه حفظ قرآن مقام اول به صورت مشترک به حارث خالد عبدالرحمن از لیبی و امنیه خالد عبدالعزیز از مصر رسید و عبدالقادر یوسف از سومالی به مقام دوم رسید. همچنین در بخش حسن صوت عصام احمد حسین از مصر و احمد سالم از تانزانیا و تنویر احمد از بنگلادش مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش ابتهال دینی، مقام اول به محمدرضا محمود از مصر، مقام دوم به عمر عبدالناصر از لبنان و مقام سوم به الیاس وردی از مراکش رسید.

فعالیت‌های اختتامیه مسابقات بین‌المللی پورت سعید شاهد تجلیل از شیخ عبدالکریم صالح، رئیس هیئت‌داوران مسابقات و رئیس کمیته نظارت و مراجعه مصحف در الازهر، شیخ قاری عبدالفتاح طاروطی و شیخ محمد، نماینده انجمن بین‌المللی مسابقات و جوایز قرآنی نیز بود.

مراسم اختتامیه شامل تلاوت آیاتی از قرآن کریم بود و فرماندار پورت سعید طی سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضرین، از تمامی دست‌اندرکاران اعضای هیئت‌داوران، متسابقان، متولیان برگزاری مسابقه و همچنین بینندگان این مسابقات تشکر و قدردانی کرد.

فرماندار پورت سعید در مراسم اختتامیه از اعضای هیئت‌داوران، رئیس انجمن جهانی جوایز و مسابقات بین‌المللی قرآنی و برگزیدگان مرد و زن در شاخه‌های مسابقات تجلیل کرد.

در این مسابقات حافظان قرآن کریم از کشورهای مختلف جهان از جمله: امارات، تونس، الجزایر، سودان، فلسطین، اردن، نیجریه، کنیا، کانادا، لبنان، مراکش، آمریکا، یمن، اتیوپی، اندونزی، اوگاندا، پاکستان و هند حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha