مشارکت 1 میلیون تهرانی در مسابقات ورزش شهروندی
کد خبر: 4200970
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
حسین اوجاقی مطرح کرد:

مشارکت 1 میلیون تهرانی در مسابقات ورزش شهروندی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: با مشارکت حدود یک‌ میلیون شهروند پایتخت‌نشین در جریان دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و برگزاری نخستین دوره رقابت‌های کلانشهرها، اهداف کلان ورزش همگانی و شهروندی را در کشور محقق می‌کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری درباره اهداف کلان ورزش همگانی و شهروندی در کشور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردها همگانی کردن ورزش برای تمام اقشار و رده‌های سنی، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و حفظ و ارتقای سطح سلامت است که خوشبختانه استقبال کم‌نظیر تهرانی‌ها از دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و حضور قهرمانان 16 کلانشهر دیگر در جریان مسابقات کلانشهرها، این نوید را می‌دهد که راه روشنی در پیش گرفته‌ایم و از این طریق می‌توانیم اهداف عالی ورزش در ابعاد جسمی و تعالی روحی را محقق کنیم.

تبدیل قهرمانِ شهر به شهرِ قهرمان

وی ادامه داد: رقابت‌های ورزشی با عنوان «قهرمانِ شهر، شهرِ قهرمان» در واقع نخستین دوره‌ی مسابقات ورزشی کلانشهرها محسوب و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود. تجربه نیکوی قهرمان شهر (1) در سال گذشته که مشارکت بیش از نیم میلیون تهرانی را دربرداشت، فرصتی مغتنم برای انتقال این دستاورد بزرگ به سایر نقاط کشورمان بود؛ لذا با مطرح شدن در جلسه کلانشهرها، برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای مشابه در دیگر شهرها انجام شد. قهرمانان سایر شهرها برای حضور در مسابقات کلانشهرها، مهمان تهران شدند تا در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های کشتی، بدمینتون، تنیس روی میز، گل‌کوچک و دارت با یکدیگر به رقابت بپردازند.

اوجاقی افزود: این مسابقات با حضور قهرمانان کلانشهرهای تهران، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه، رشت، زاهدان، همدان، یزد، اردبیل، بندرعباس، زنجان، قزوین و تهران طی دو روز در سی‌اُم بهمن و اول اسفند در مجموعه شهید شفیع‌پور برگزار می‌شود و اختتامیه آن نیز همزمان با اختتامیه دومین دوره مسابقات قهرمان شهر، روز چهارشنبه دوم اسفندماه در سالن 12 هزارنفری استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

مشارکت 1 میلیون تهرانی در مسابقات ورزشی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: دومین دوره مسابقات قهرمان شهر را امسال با مشارکت یک‌میلیون شهروند پایتخت‌نشین برگزار کردیم؛ رویدادی که بدون تردید فصلی جدید در تاریخ ورزش شهروندی و همگانی این کشور گشود و موجی از نشاط و شادابی را به پایتخت تزریق کرد تا نخستین دستاورد ورزش شهروندی یعنی حال خوب برای مردم را به چشم ببینیم.

به گفته اوجاقی این مسابقات از تیرماه سال جاری در رشته‌های تنیس روی میز، دو و میدانی، کشتی، دارت، ژیمناستیک، داژبال، والیبال، بسکتبال، شنا، گل‌کوچک، بدمینتون، آمادگی جسمانی و بومی محلی در دور محله‌ای آغاز شد، سپس برگزیدگان هر محله به دور منطقه‌ای راه یافتند و درنهایت قهرمانان مناطق در دور فرامنطقه‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند تا قهرمان هر رشته ورزشی در پایتخت کشور مشخص شود.

انتهای پیام
captcha