اثرگذاری در ابعاد اجتماعی و اقتصادی جامعه با ارتقای سلامت معنوی
کد خبر: 4201124
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد

اثرگذاری در ابعاد اجتماعی و اقتصادی جامعه با ارتقای سلامت معنوی

مصری با تأکید بر اینکه دایره معنویت گسترده است و ما به یک سلامت پایدار نیاز داریم، گفت: اگر فلسلفه سلامت و سبک زندگی را در کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم سایر ابعاد اجتماعی و اقتصادی را مورد تأثیر قرار داده و مشکلات مردم را کم‌تر کنیم.

همایش قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعهبه گزارش ایکنا از قم، مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در هشتمین همایش سلامت معنوی اسلامی با محوریت «قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعه» که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز، دوم اسفندماه در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه معنویت امنیت‌ساز، بشرساز و سلامت‌ساز است، اظهار کرد: امروزه بشر در برخی از شرایط مرزهای انسانی و اخلاقی را رد کرده است، همانند صهیونیست‌ها که بلاهای بسیاری بر سر مردم غزه آورده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمان بسیار گران است، گفت: بحث تعارض منافع و افزایش بار بیماری‌ها با این شیوه و سبک زندگی غلط مشکل‌ساز شده است؛ افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، افزایش هزینه تربیت نیروهای تخصصی و واگرایی از سمن‌های مردمی دیگر مشکلات پیش‌روی ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه معنویت، کرامت و حکمت سه موضوعی است که در حوزه درمان به آن نیاز داریم، اظهار کرد: ما باید حکمت‌های علوم انسانی را دریافت کرده و در حوزه سلامت نهادینه کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث معنویت و سلامت معنوی باید به قرآن و عترت برگردیم تا بتوانیم به سلامت مورد نظر برسیم و راهی که از مسیر ایمان و معنویت می‌رویم جلوتر از راهی است که از مسیر علم می‌رویم.

مصری با تأکید بر اینکه دایره معنویت گسترده است و ما به یک سلامت پایدار نیاز داریم، تصریح کرد: ما به یک مدل خدمت بهینه، جامع و یکپارچه در حوزه سرطان رسیده‌ایم، پیشگیری، غربالگیری زودرس و سبک زندگی در آنجایی که باید بتواند پیشگیری کند در همه این عرصه‌ها دیده شده است.

وی گفت: اگر فلسلفه سلامت و سبک زندگی را در کنار هم قرار دهیم می‌توانیم سایر ابعاد اجتماعی و اقتصادی را مورد تأثیر قرار داده و مشکلات مردم را کم‌تر کنیم.

انتهای پیام
captcha