منع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی تنش بیشتری در پی خواهد داشت
کد خبر: 4201471
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
شیخ عکرمه صبری:

منع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی تنش بیشتری در پی خواهد داشت

خطیب مسجد الاقصی گفت: تصمیم صهیونیست‌ها برای محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان بی سابقه است و مسئولیت هرگونه تنش در بیت المقدس در این زمینه متوجه اسرائیلی‌هاست.

به گزارش ایکنا به نقل از دات الخلیج، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و عضو شورای اوقاف بیت المقدس روز پنجشنبه 3 اسفند در گفت‌وگو با «المملکه» افزود: این تصمیم بی سابقه با قانون آزادی عبادت در تعارض است و صدها هزار مسلمان در طول ماه مبارک رمضان از عبادت در مسجد الاقصی محروم خواهند شد.

صبری ادامه داد: ما بر حق قانونی خود تأکید می‌کنیم، چرا که هر مسلمانی بنا به خواست خداوند متعال و نه با تصمیم سازمان ملل یا شورای امنیت، حق دارد در مسجد الاقصی نماز بخواند و هرگونه تنشی بر عهده دولت رژیم صهیونیستی است زیرا این رژیم بدون هیچ توجیهی باعث ایجاد محدودیت برای نمازگزاران می‌شود.

خطیب مسجد الاقصی با اشاره به اینکه اگر حتی تعداد نمازگزاران در مسجد الاقصی به یک میلیون نفر برسد، در صورتی که نیروهای اشغالگر اسرائیل از مسجد الاقصی دور باشند، هیچگونه تنشی ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: وجود نیروهای اشغالگر در مجاورت مسجد الاقصی و شهر بیت المقدس عامل ایجاد درگیری و تنش است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: مسلمانان در کل فلسطین به حضور در مسجد الاقصی بسیار مشتاق هستند و از این رو همه مردم چه در نماز جمعه و چه در نمازهای پنجگانه در مسجد الاقصی حضور می‌یابند لذا جلوگیری از ورود آنان به این مسجد موجب ایجاد تنش خواهد بود.

صبری عنوان کرد: از ابتدای جنگ صهیونیست‌ها در نوار غزه، مقامات اسرائیلی محدودیت‌هایی را برای دسترسی به مسجد الاقصی اعمال کرده‌اند و اکنون در آستانه ماه مبارک رمضان محدودیت‌ها را بیشتر و بیشتر کرده‌اند؛ این بی‌عدالتی و محرومیت مسلمانان از نماز است.

رژیم صهیونیستی در گذشته محدودیت‌هایی را علیه مسجد الاقصی اعمال کرده است که عمدتاً علیه جوانان فلسطینی شهر قدس و کرانه باختری اشغالی بوده است. پس از گذشت بیش از چهار ماه از جنگ غزه، مقامات صهیونیست ترس بیشتری از ناآرامی‌ها پیدا کرده‌اند.

در همین راستا، بن گویر، وزیر افراطی رژیم صهیونیستی، گفت که تلاش او برای جلوگیری از اقامه نماز جمعه در ماه مبارک رمضان از سوی بنیامین نتانیاهو رد شده است. اما او گفت که حداکثر بین 40 تا 50 هزار نفر می‌توانند در ماه مبارک رمضان وارد مسجد الاقصی شوند.

رژیم اشغالگر از آغاز حملات به غزه محدودیت‌های شدیدی را برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی اعمال کرده است.

انتهای پیام
captcha