گرامیداشت شهدای مقاومت اسلامی عراق در بغداد
کد خبر: 4203440
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

گرامیداشت شهدای مقاومت اسلامی عراق در بغداد

با همکاری مرکز فرهنگی تبیان، نشست فرهنگی و یادواره شهدای مقاومت اسلامی عراق «شهید ابویاسر المعلم» در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست با آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت فاتحه برای شهدای جبهه مقاومت آغاز شد و حاضرین به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

ماجد الشویلی، استاد دانشگاه و فعال فرهنگی و حجت‌الاسلام شیخ علی العبودی، از علمای مجاهد عراقی به بیان مطالبی در خصوص جایگاه شهدای جبهه مقاومت اسلامی عراق و به تشریح سوابق، مجاهدت‌ها و خصوصیات اخلاقی شهید ابویاسر المعلم پرداختند.

سخنرانان این نشست، جنایت صورت گرفته از سوی آمریکا در به شهادت رساندن شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار جبهه مقاومت را تحلیل و به آثار مؤثر خون این عزیزان در قدرتمندشدن جبهه حق تأکید کردند.

ابراهیم نجفعلی، مسئول اجرایی خانه فرهنگ ایران در بغداد، شهادت را بالاترین مزد جهاد فی سبیل الله توصیف کرد و با استناد به منویات مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) هر شهید را پرچمی برای استقلال و شرف امت دانست.

وی در ادامه سخنانش، برگزاری بزرگداشت شهدا را مصداق بارز کار فرهنگی خواند و بر برگزاری چنین برنامه‌هایی در مرکز فرهنگی کشورمان تأکید کرد.

شهید ابو یاسر المعلم، معاون یگان ویژه حشد الشعبی عراق بود که در طول زندگی جهادی خویش نقش مؤثری در پرورش و آموزش جوانان در جبهه مقاومت ایفا کرد.

انتهای پیام
captcha