بازدید بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان
کد خبر: 4208176
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

بازدید بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان سیزدهمین روز فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

روستاهای گردشگری کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ١٤ فروردین‌‎ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: براساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری، تعداد ٢ میلیون و ٣٥ هزارو ٧٦٠ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و سنندج بوده است، افزود: همچنین در بازه زمانی اعلام شده ٤٠١ هزارو ٢١٩ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام ٨٥٤ فقره بازدید نظارتی در این ایام خبر داد و بیان کرد: در بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای یک واحد تشویقی، ٥٢ واحد تذکر و ٤ واحد اخطار کتبی صادر شده‌ است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم، یادآور شد: امید است در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌از‌پیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گام‎های مثبتی برداریم.

انتهای پیام
captcha