تعاون می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند
کد خبر: 1430730
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعاون می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند

گروه اقتصاد: موسوی‌لارگانی در مورد نقش تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی و برآوردن منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: به نظر من یکی از راهکارهایی که می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند، به کارگیری بیشتر بخش تعاون در آن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از اتاق تعاون مرکزی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره نقش تعاون در توسعه و پویایی کشور اظهار کرد: به نظر من آموزش در بخش‌های اقتصادی کشور بسیار مفید می‌تواند باشد و تعاونی‌ها نیز از این نظر متثنی نیستند.

وی درباره حذف بودجه 4 درصدی از بخش آموزش اظهار داشت: اگر این بودجه در راه آموزش در تعاونی‌ها صرف می‌شد بسیار مفید و مؤثر بود، اما دیده شده که این بودجه در مصارف دیگری به غیر از آموزش صرف شده که این به ضرر تعاونی‌ها است.

موسوی‌لارگانی در مورد نقش تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی و برآوردن منویات مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: به نظر من یکی از راهکارهایی که می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند، به کارگیری بیشتر بخش تعاون در آن است.

وی گفت: ما طبق قانون اساسی باید 25 درصد اقتصاد کشور را به تعاونی‌ها واگذار کنیم و این امر باید درجهت برآورده ساختن اهداف اقتصاد مقاومتی، هرچه سریع‌تر انجام گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از وجود برخی از تعاونی‌های ناموفق در بخش تعاون خاطر نشان کرد: متاسفانه وقتی قرار به توجیه درباره این بخش باشد تعاونی‌های ناموفق مثال زده می‌شود و ارزش تعاونی‌های موفق را زیر سؤال می‌برند.

نماینده مردم فلاورجان خاطر نشان ساخت: دلیل آنکه تعاونی‌ها را در پویا اقتصاد مؤثر می‌دانیم، آن است که در تعاونی‌ها، افراد برای خود کار می‌کنند و سود و زیان آن به خودشان می رسد و به همین دلیل تلاش می‌کنند که تعاونی‌ها همواره سوددهی داشته باشند.

captcha