قرآن، عترت و سنت پیامبر(ص)؛ بهترین راهنما جهت پذیرش اسلام واقعی
کد خبر: 2770037
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
امام جمعه موقت شیراز بیان کرد:

قرآن، عترت و سنت پیامبر(ص)؛ بهترین راهنما جهت پذیرش اسلام واقعی

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب در پذیرش اسلام گفت: برای پذیرش اسلام واقعی، قرآن، عترت و سنت پیامبر(ص) بهترین راهنماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب در پذیرش اسلام اشاره کرد و گفت: به دلیل تمام این وقایع مقام معظم رهبری به موقع این ابتکار عمل را انجام دادند آن هم در شرایطی که تبلیغات شدید رسانه‌ای بر علیه اسلام شده است و از سوی دیگر برداشت‌های غلطی که رسانه‌های غربی از اسلام دارند و تلاش می‌کنند تا مکتب وهابیت را به نام دین اسلام معرفی کنند.

وی اظهار کرد: در مبارزه وسیعی که میان مقام معظم رهبری و صهیونیست‌ها وجود دارد، این پیام می‌تواند یک راه را در این فضای آلوده اروپا و آمریکا باز کرده و یک راه نورانی و جذابی برای جوانان غرب باشد تا اسلام را از سرچشمه آن بگیرند چنانچه ما اگر بخواهیم آب پاکی داشته باشیم باید از سرچشمه آن آب بگیریم و اگر در مسیر بخواهیم آبی بگیریم مسلماً آب پاکی نخواهیم داشت لذا رهبر معظم انقلاب نیز به این قضیه تأکید داشتند که جوانان غرب آب یعنی اسلام را از سرچشمه بگیرند و آن قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.

قرآن، عترت و سنت پیامبر(ص)؛ بهترین راهنمای پذیرش اسلام واقعی

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برای پذیرش اسلام واقعی، قرآن، عترت و سنت پیامبر(ص) بهترین راهنماست، گفت: اسلام دین انسانی، صلح، مبارزه با ظلم و حق‌طلبی است بنابراین با توجه به هجمه‌های شدید اسلام‌هراسی در دنیا نامه رهبر معظم انقلاب بسیار به جا و به موقع بود و قطعاً نیز تأثیرگذار است.

وی به نقش رسانه‌های داخلی در زمینه تبیین ابعاد مختلف این نامه اشاره کرد و افزود: رسانه‌های داخلی و کسانی که قدرت انعکاس این نامه و پیام را دارند باید سعی کنند این پیام را بدون پیرایه بستن به دنیا نشان دهند نه اینکه فردا عده‌ای بخواهند همایشی در کشور برگزار کنند زیرا این نامه برای جوانان اروپا و آمریکاست و در کشورمان بحمد الهی پیام برای جوانانمان در میان فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد.

رسانه‌ها اذهان مردم دنیا را از طوفان صهیونیست‌ها به سمت محتوای پیام رهبری معطوف کنند

رضوی اردکانی تأکید کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند اذهان مردم دنیا که درگیر گرد و غبار طوفان صهیونیست‌هاست، را به سمت محتوای واقعی این پیام معطوف کرده و با همان شفافیت و صراحت آن را منتقل کنند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با یادآوری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که در ایران به‌وجود آمد، استکبار و استعمارگران ضربه محکمی خوردند، گفت: آنان دانستند اسلام مکتبی است که می تواند در مقابل قدرت‌ها و زورگویان بایستد و حرف برای گفتن داشته باشد.

اشاره به شکست مکاتب مختلف در دنیا

وی افزود: از سوی دیگر بشر فطرتاً دنبال حقیقت‌طلبی، خداجویی و کمال است اما مکتب مسیحی نیز با آن همه تحریف که نمی‌تواند کام تشنه انسان‌ها را سیراب کند؛ یهود نیز تجلی آن در صهیونیست‌ها شده و کتاب تورات تحریف شده نیز نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد؛ مکتب کمونیست که زمانی دارای قدرت بود و شامل نفی‌ خدا و مادی‌گرایی بود با شکست مواجه شد و به زباله‌دان تاریخ پیوست.

رضوی اردکانی ادامه داد: از این رو دشمنان، استکبار و استعمار به این قضیه پی بردند که تنها مکتبی که می‌تواند کام تشنه انسان را سیراب کند، مکتب ناب اسلام لذا غربی‌ها شروع به اجرای برنامه‌های اسلام‌هراسی کردند و آن را به عنوان یک سیاست اصولی در دنیا به‌ویژه در اروپا و آمریکا دنبال کردند تا چهره بسیار زشتی را از این مکتب رهایی‌بخش ارائه دهند.

استکبار از طریق رسانه‌های خود موج اسلام‌هراسی در دنیا را ایجاد می‌کنند

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: آنان تلاش کردند تا تا فطرت‌های پاک متوجه آموزه‌های چنین مکتبی نشوند لذا رسانه‌های جهان غرب که عمدتاً در اختیار امپرایالست‌ها و صهیونیست‌ها هستند، شروع به اطلاع‌رسانی دروغین و ایجاد موج اسلام‌هراسی در دنیا کردند.

صهیونیست‌ها بیشترین ضرر را از گسترش اسلام راستین متحمل می‌شوند

وی با بیان اینکه اگر اسلام راستین در دنیا گسترش یابد، بیشترین ضرر را صهیونیست‌ها متحمل خواهند شد، گفت: به همین دلیل است که امثال گروه‌های تکفیری و جنایتکار و تروریستی مانند داعش را تقویت می‌کنند تا جنایاتی را مرتکب شوند و بگویند این جنایات متعلق به دین اسلام است و از سوی دیگر رسانه‌های آنان نیز شب و روز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رضوی اردکانی اظهار کرد: با تمام این تفاسیر، روح معنویت‌گرایی انسانی در غرب هنوز وجود دارد به طوری که بیشترین فروش قرآن کریم در آمریکا صورت می‌کرد آن هم علی‌رغم تمام تبلیغات ضد قرآن و قرآن‌سوزی‌هایی که برخی از صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.

نویسنده کتاب «مختارنامه» تأکید کرد: موج اسلام‌خواهی در اروپا و آمریکا رو به افزایش است و سران این کشورها این خطر را احساس کردند لذا تلاش می‌کنند تا از طریق‌ رسانه‌های خود و ایجاد مکتب‌های انحرافی به نام اسلام و با پول سعودی‌ها این دین آسمانی را بد جلوه دهند و آن را یک دین بسیار خشک و خشن معرفی کنند.

captcha