نامه رهبر انقلاب مطابق دستور «فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ» بود/ برداشت غلط داعش از قرآن
کد خبر: 2814735
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
آیت‌الله امامی کاشانی:

نامه رهبر انقلاب مطابق دستور «فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ» بود/ برداشت غلط داعش از قرآن

گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با بیان اینکه نامه رهبری نه سیاسی بود و نه برای دعوت به اسلام، گفت: هر کس این پیام را نگاه کند می‌بیند مانند فرمان خدا به پیامبر(ص)بود که: «فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ لَّسْتَ عَلَیْهِم بِمُصَیْطِرٍ»؛ رهبرانقلاب نیز با این پیام به جوانان غربی تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمد امامی کاشانی، خطیب جمعه تهران، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در ابتدا با دعوت آحاد افراد جامعه به تقوا و رعایت حریم الهی، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم؛ انقلابی که با رهبری شخصیتی که در فقاهت، مرجعیت، حکمت و عرفان اول بود. در اخلاص و دل دادن به خدا عاشق و نفسش عیسوی و دمش مسیحایی، امام خمینی(ره) به ثمر رسید.
وی در ادامه به بحث پیرامون انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: باید دانست دشمن چه طرحی برای این کشور داشت و امروز دشمنان اسلام چه طرحی برای اسلام دارند و ملت ایران چه باید بکند. طرح دشمن این بود که اسلام را از این کشور برچیند تا بتواند با ملتی که غرق در شهوت است روبرو شود و منابع کشور را ببرد و چنین کرد. لذا رضا خان را آورد و به وی دستور داد با مظاهر اسلام مانند حجاب، مسجد، حوزه‌های علمیه، روحانیت و عزاهای سیدالشهدا مقابله کند اما به نتیجه نرسید.
آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: وقتی محمدرضا آمد دوباره روحانیت، مسجد، حجاب و ... به س جای اول برگشت ودشمن فهمید با مقابله با مظاهر اسلام نمی‌تواند اسلام را ریشه‌کن کند، پس اصل اسلام را نشانه گرفت و از یک طرف تهاجم فرهنگی و از یک طرف تحقیر اسلام را دستور کار قرار داد.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد:به عنوان نمونه شهید مطهری بیان می‌کند قرار بود در حسینیه ارشاد دو شب سخنرانی درباره کتاب‌سوزی در ایران و مصر انجام دهم. زیرا عده‌ای گفته بودند که اسلام نه تنها تمدنی به ایران نیاورد بلکه تمدن‌های پیشین در ایران را نیز نابود کرد و کتاب‌سوزی انجام داد و من می‌خواستم بگویم این قضایا دروغ است. اما در روزنامه‌های فردا اطلاعیه سخنرانی من به دستور مقامات بالا منتشر نشد و چاپخانه‌ها نیز از اینکه متن سخنرانی را در کتابم بیاورم منع شدند.
وی تأکید کرد: آنها می‌خواستند بگویند اسلام، ملت ایران را زمین زده است و چیز غلطی است و در اخر نیز دیدیم که تاریخ شاهنشاهی را جایگزین تاریخ شمسی و قمری کردند. اما بحمدلله با حرکت امام(ره) و همراهی  ملت بزرگ و شهیدپرور ایران این انقلاب پیروز شد و در ادامه به گوشه و کنار دنیای اسلام صادر شد.
آیت‌الله امامی کاشانی افزود: به همین دلیل دشمن به مقابله با انقلاب برخاست و در این راستا دو حرکت انجام داد. یکی اینکه گروهایی به نام اسلام ایجاد کرد ماند داعش، طالبان و ... که تروریسم را ترویج دادند تا بگویند اسلام این است و دوم توهین به پیامبراکرم (ص) در قابه فیلم، تصویر، کاریکاتور و....
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این کار برای این انجام شد تا اسلام را به شکل زشتی تصویر کنند و از این طریق اسلام‌هراسی کنند و امت اسلام را از پیامبر(ص) جدا کنند و حتی یهودی و مسیحی نیز به پیامبر اسلام(ص) توجه نکنند. یعنی هویت و ارزش‌های اسلامی را از مسلمانان بگیرند.
آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: آنها تا دیروز به فکر ایران بودند تا هویت اسلامی را از ایرانیان بگیرند اما امروز می‌خواهند این هویت را از جهان اسلام بگیرند. نمونه آن حرکت اخیر داعش در سوزاندن خلبان اردنی بود. در تمام سایت‌ها این خبر آمد که داعش بیان کرده است که این عمل را با استناد به آیه 126 سوره نحل انجام داده است و لذا این عمل براساس قران بوده است.
وی در تشریح این آیه شریفه گفت:  این آیه می‌فرماید: «وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَیْرٌ لِّلصَّابِرینَ» (و اگر عقوبت کردید همان گونه که مورد عقوبت قرار گرفته‌‏اید [متجاوز را ] به عقوبت رسانید و اگر صبر کنید البته آن براى شکیبایان بهتر است). این آیه در جنگ احد در زمانی نازل شد که پیامبر (ص) بر سر پیکر پاره پاره حمزه سیدالشهدا آمد و دید جگرش را درآورده‌اند. ایشان خیلی متأثر شد و به پرودگار گفت اگر بر قریش مسلط شوم هفتاد برابر آنها را در مقابل حمزه می‌کشم. در این زمان آیه نازل شد که حق چنین کاری نداری و یکی را در برابر یکی عقوبت کن اما اگر صبر کنی بهتر است.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه این اقدام شما چه ارتباطی به این آیه دارد، گفت: شما بودید که بر مسلمین در سوریه و عراق حمله کردید و جوان، پیر، بچه و مریض را می‌کشید و تکه‌تکه می‌کنید. شما دارید جنایت می‌کنید و مسلمانان از خود دفاع می‌کنند. اکنون نیز این آیه را به نام خود مصادره می‌کنند و می‌گویند ما آمده‌ایم این خلبان اردنی را کیفر کنیم. این خلبان برای کیفر شما در مقابل کشتارها آمده بود.
وی تصریح کرد: کدام عقل، دین و وجدانی می‌تواند با جنایات شما مخالفت نکند. شما قرآن را به نام خودتان زیر و رو می‌کنید. آیه قرآن می‌فرماید سیئه را پاسخ حسنه بدهید و کسی اگر از شما کسی را کشت بهتر است عفو کنی. یعنی در جامعه محبت، وداد و حسن خلق باشد. سیره پیغمبر(ص) این است که در جنگ احد بود و این، اسلام است.
آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه به تشریح ابعاد مهم نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخت و گفت: هر که این پیام را بخواند می‌فهمد که چقدر ارزشمند است. این پیام، سیاسی نبود برخلاف اینکه برخی رسانه‎ها می‌خواهد رنگ سیاسی به آن بدهند. این پیام نمی‌خواست به یهود و مسیحی بگوید مسلمان شوند و دعوت به اسلام هم نبود.
وی اظهار کرد: هر کس این پیام را نگاه کند می‌بیند مانند عملی بود که خدا به پیامبر(ص) فرمان داد که: «فذکر انما انت مذکر لست علیهم بمسیطر». رهبرانقلاب با این پیام به جوانان غربی تذکر داد. جوانانی که نسبت به پدر و مادران خود به فطرت نزدیک‌ترند و در سیاست‌بازی‌های دروغ سیاستمداران خود پخته نشده‌اند. این فطرت‌ها چون آینده کشورشان را در دست خواهند گرفت ببینند واقعیت چیست، تاریخ اسلام، قران و سیره پیامبر(ص) چیست؟ لذا رهبر انقلاب آنها را دعوت به شناخت واقعیت کردند.
آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: عده‌ای از این جوانان غربی در عیاشی‌اند. اما عده‌ای هم می‌خواهدن بفهمند اصل مطلب چیست. پس ببینید قرآن چه گفته است و ببینید اسلام چقدر به انسان ارزش داده است و تا چه حد به حقوق مردم اهمیت قائل شده است. چهره سیاه از اسلام، سیاستی است که دولتمردان غرب به دروغ مطرح کرده‌اند، پس به رسانه‌ها و تبلیغات آنها از اسلام گوش ندهید. به سراغ کتاب‌های اسلامی بروید و سیره پیامبر(ص) را بخوانید.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: رهبر انقلاب به عنوان یک فقیه احساس کردند این یک تکلیف شرعی است که باید این مطلب را به دنیا بگویند.
وی خطاب به مسلمانان اروپا و آمریکا گفت: نگویید این تکلیف و وظیفه ایشان بوده است و کاری نکنید. استاد دانشگاه، دانشجو، تاجر و ... شما هم وظیفه دارید. نامه رهبر انقلاب این تنبه را داد که دنیای استکبار دارند اسلام را وارونه جلوه می‌دهند. پس شما باید کتاب‌های نفیس درباره اسلام تهیه کنید و به دست جوانان غربی بدهید و این کتاب‌ها را به کلیساها، کنیسه‌ها، دانشگاه‌ها و ... بفرستید و خودتان بیان کنید و به دیگران بگویید.
آیت‌الله امامی کاشانی گفت: این وظیفه شما مسلمانی است که در اروپا و آمریکا زندگی می‌کنید تا چهره واقعی پیامبر(ص)، قرآن و اسلام را نشان دهید.
خطیب جمعه تهران خطاب به داخل کشور عنوان کرد: آنچه که انقلاب اسلامی را پیروز کرد مسئله ولایت فقیه، انسجام ملت و پیروی از امام و رهبری  و داشتن معنویت و تقوا بود، باید به تقوا و خداپرستی برگردیم، معنویت را بیشتر کنیم، به حقوق و فضایل اخلاقی توجه کنیم و فضای جامعه را به فضای عبادت و تقوا تبدیل کنیم. خصوصا وزارت ارشاد و صداوسیما در این باره وظیفه دارند.، مبادا حرکت‌ها جوری باشد که معنویت و تقوا در جامعه تضعیف شود.
وی در ادامه سالگرد اقدام همافران در 19 بهمن در بیعت با امام(ره) و انقلاب اسلامی در آن مقطع حساس تاریخی را گرامی داشت و از آنان قدردانی کرد.
امامی کاشانی اظهار کرد: کشور ایران با این انسجام به ارزش و تعالی بالایی رسیده است که دشمنان را نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی به طمع انداخته است. با وجود این انسجام و عظمت است که وزارت امور خارجه می‌تواند این چنین با دشمن صحبت کند و بگوید از حقوق ملت ذره‌‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم و این نشانه قدرت ملت است.
خطیب جمنعه تهران در پایان این خطبه به پرتاب ماهواره ملی فجر اشاره کرد و گفت:  این حرکت، بسیار ارزشمند بود و نقطه اوجی که دانشگاه‌های ما و نظام اسلامی و همه مسلمانان باید دنبال آن باشند را نشان می‌دهد.
بنابراین گزارش آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه در ادامه بحث پیرامون امید و رجا گفت: سعادت زندگی با کلمه رجاء تعبیر می‌شود. اگر آدمی اسباب و وسایل این سعادت را فراهم نکند غرور نام گرفته می‌شود و اگر اصلا به دنبال این نباشد در اصطلاح اخلاق به آن تمنا می‌گویند. بنابراین رجاء به معنای امید به آینده است.
وی افزود: باید وسایل این سعادت را چه در امور دنیوی و چه اخروی فراهم کرد. انسان باید توجه کند که علل و قوانینی که خدا برای موفقیت قرار داده چیست؟ اگر آنها را دنبال کند و در این راه سعی و کوشش کند به کمال می‌رسد.
آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: البته این سعی اگر در این راه بود که دنیا دالان آخرت است ارزشمند خواهد بود. اما اگر این سعی فقط برای دنیا بود همان غروری است که منجر به سعادت نخواهد شد.

captcha