راهبرد تبدیل تهدید به فرصت در نامه رهبری/ بطلان سحر اسلام‌هراسی در غرب
کد خبر: 2878047
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
معاون نهاد رهبری در دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران:

راهبرد تبدیل تهدید به فرصت در نامه رهبری/ بطلان سحر اسلام‌هراسی در غرب

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه غرب در هر زمان از حربه‌های مختلف بهره می‌برد، گفت: انتشار مجله فرانسوی در تیراژ بالا سرآغاز شیوع موج ضداسلامی بود که سراسر اروپا و دنیا را فرابگیرد که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با موقعیت‌شناسی فوق‌العاده این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام منصور مرادی، معاون نهاد نمایندگی رهبری در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در تشریح ابعاد و مؤلفه‌های نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان در اروپا و امریکا بیان کرد: رهبر انقلاب بیشترین مقصودشان از ارسال این نامه ارجاع دادن جوانان به منابع‌ اصلی جهان اسلام است. ما مسلمان هستیم و در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و از نظر فکری با مفاهیم اسلام کم و بیش آشنا هستیم؛ از این‌رو اسلامی بودن جنایات داعش برای ما مضحک است ولی اگر ما خودمان را جای جوان اروپائی بگذاریم که اصلا با اسلام آشنائی ندارد آن‌وقت می‌بینیم که تأثیر تبلیغات رسانه‌های غربی و شبکه‌های اجتماعی چقدر بر روی فکر آن‌ها زیاد است. تدبیر مقام معظم رهبری در رابطه با همین مورد بوده است.

تبدیل تهدید مجله فرانسوی به فرصت

وی افزود: اسلام با منافع صهیونیسم بسیار مناقات دارد و از این‌رو دولت‌های غربی تلاششان این است که با ترویج اسلام قلابی، جوانان را از اسلام ناب محمدی(ص) دور کنند و این فقط مربوط به جوانان اروپا نبوده و نیست حتی جوانان آفریقا و کل دنیا هم مخاطب این نامه هستند.

مرادی با بیان اینکه داعش پرده آخر فیلم غربی‌ها نیست، گفت: همان‌طور که تاریخ مصرف القاعده به‌ سرآمده گروهک تروریستی داعش هم یک زمان‌ مصرف دارد و پس از آن تاریخ، گروهک جدید یا طرح دیگری به‌منظور مبارزه با اسلام را که در آستین خود پرورانده‌اند، علنی می‌کنند؛ آن‌ها خود می‌دانند که چهره اسلام بسیار پرفروغ‌تر از آن‌‌ است که تحت تأثیر حملاتشان مخدوش شود ولی این فکر شیطانی به‌ ذهن‌شان خطور کرده که با چنین اقداماتی مسیر اسلام‌خواهی را منحرف کنند و این فکر را القا سازند که اسلام با انسان، سر ستیز دارد.

وی با بیان اینکه غرب در مواقع مختلف از حربه‌های متفاوت بهره می‌برد، گفت: به عنوان نمونه تیراژ وحشتناکی که برای انتشار مجله فرانسوی استفاده شد سرآغاز شیوع موج ضداسلامی بود که سراسر اروپا و دنیا را فرابگیرد که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با موقعیت‌شناسی فوق‌العاده این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. این اقدام تاکنون تأثیر خوبی نیز داشته است. اگر این اقدام در این زمان صورت نمی‌گرفت و به زمان دیگری موکول می‌شد، شاید تا این میزان تأثیر نداشت؛ رهبر معظم انقلاب با ارسال این نامه به جوانان، گوشزد کرد که تحت تأثیر رسانه‌ها قرار نگیرند و به سمت شناخت اسلام واقعی بروند.

دین اسلام تنها دین عقلانی بین تمامی ادیان

معاون نهاد نمایندگی رهبری در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب جوانان را به تفکر در مورد اسلام دعوت کرد؛ زیرا اسلام دین عقلانی است و ما راجع به هیچ دین و آئین دیگری نمی‌توانیم این را بگوئیم. مقام معظم رهبری خیلی راحت جوانان را به سمت تفکر سوق می‌دهند تا جوان غربی با خود بگوید که چقدر این دین عقلانی است که رهبرشان به تعقل و تفکر در آن دین ارجاع می‌دهد؛ به عنوان نمونه در دین مسیحیت می‌گویند که ابتدا باید عاشق عیسی شوید تا بتوانید مسئله تناسخ و به‌صلیب کشیدن را قبول کنید؛ از این‌رو استفاده رهبر معظم انقلاب از این امر در دین مبین اسلام نقطه قوت بسیار بزرگی است.

پیام رهبری به دولتمردان اروپائی

وی ادامه داد: دولت‌های اروپائی مشکل دارند؛ ما تاکنون همواره با آن‌ها صحبت کرده‌ایم و نتیجه‌ای نیز نگرفته‌ایم؛ در همین مسئله مذاکرات ژنو ببینید برای به‌سرانجام نرساندن مذاکرات چه کارشکنی‌هائی می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب با ارسال این نامه به مردم و ملت اروپا، به دولت‌های اروپایی هم این پیام را فرستادند که من شما را با ملت‌تان صادق نمی‌بینم و به شما اعتقادی ندارم. همیشه منظور ملت ایران هم با شعار «مرگ بر امریکا» منظور ما مرگ بر دولت امریکا است. نامه برای جوانان اروپا فرستاده شد ولی فقط مختص جوانان و اروپائیان نیست بلکه هدف تمام مردم دنیا هستند تا با استفاده از تفکر راه صحیح را انتخاب کنند.

نامه‌ای به آینده

مرادی افزود: تا آن‌جا که از خبرگزاری‌ها مطلع‌ شدم این نامه بازتاب مناسبی داشته است؛ البته بازتاب این نامه دو مرحله دارد؛ مرحله اول بازتاب آنی و فوری است که خیلی خوب بود ولی مرحله دوم بازتاب آینده این نامه است؛ توجه داشته باشید که بسیاری از دولت‌مردان آینده اروپا همین جوانانی هستند که امروز مخاطب این نامه بودند؛ لذا به‌نوعی دولت آینده را مورد خطاب قرار داده‌اند. بازتاب همچین نامه‌ای یک‌‌شبه انجام نمی‌گیرد. این نامه در تاریخ ضبط شد و درباره آن در آینده قضاوت می‌شود و نتایجش را در آینده شاهد خواهیم بود.

شباهت با نامه امام خمینی(ره) به گورباچف

وی عنوان کرد: زمانی که امام(ره) نامه را به گورباچف فرستادند که لازم بود پوشالی بودن کمونیسم را نشان دهند؛ می‌دانیم که شوروی نماد کمونیسم بود و نه‌ کشور کمونیسم. امام(ره) با فرستادن این نامه به‌ آن‌ها گفت که نظامی که کمونیسم باشد دیر یا زود از میان خواهد رفت؛ زمان ارسال نامه امام خمینی(ره) پایه و اساس کمونیسم ضعیف شده و از بین رفتن بلوک شرق برای امام خمینی(ره) مسجل شده بود. ایشان با یک پیش‌بینی دقیق یک تلنگر به آن نظام زدند. امام(ره) هم در آن زمان به‌نوعی یک دعوت را انجام داد، دعوت کل ملت‌های کمونیسم جهان به سمت دین‌داری و شنیدن صدای آخرین پیامبر الهی(ص).

معاون نهاد نمایندگی رهبری در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: در مسئله حال حاضر هم همین‌طور است؛ سستی و توخالی‌بودن ادعاهای غربی‌ها نسبت به اسلام نیازمند فقط یک تلنگر بود. این ادعاهای باطل برای فروپاشی باعث شد تا مقام معظم رهبری در مقام مخالفت با سیاست‌کاری‌های روز و فریبکاری‌ها آن‌ها نامه بدهند و به دولت‌مردان کنونی غرب پیام دهند که با‌ این کارها نمی‌توانید ملت‌ها را فریب دهید.

captcha