درخشش غرب کشور در نیم‌روز اول مناظرات دانشجویی
کد خبر: 3552925
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

درخشش غرب کشور در نیم‌روز اول مناظرات دانشجویی

گروه دانشگاه: از مجموع 4 مناظره برگزار شده در نیم‌روز اول پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی، 3 برنده از دانشگاه‌های غرب کشور بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی صبح امروز (21 آذر)‌ در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز به کار کرد. در نیم روز اول 8 تیم در قالب 4 مناظره به مصاف هم رفتند.
در نوبت اول این مسابقات که از ساعت 9:30 الی 11 برگزار شد، گروه «جدال احسن» با موضع موافق، از استان قزوین به مصاف گروه فارابی با موضع مخالف، از استان مرکزی رفت که حول گزاره «ازدواج موقت می‌تواند جلوی انحراف جنسی را در جامعه بگیرد»،‌ شکل گرفته بود. برنده این مناظره گروه جدال احسن از منطقه غرب کشور بود.
در این نوبت، دیگر مناظره بین گروه یاران از استان فارس و گروه کلوپن از استان زنجان بود که حول گزاره «جلب توجه جنس مخالف عامل اصلی مد‌گرایی است» شکل گرفته که در آن گروه کلوپن با موضع مخالفت با این گزاره پیروز این جدال نظری شد.
در نوبت دوم که از ساعت 11 الی 12:30 برگزار شد نیز 4 گروه به مصاف هم رفتند. طی این نوبت، گروه اندیشه از استان زنجان به مصاف گروه جیم از دانشگاه امام صادق(ع) رفت که حول گزاره «حمله به سفارت عربستان، ایران را در موضع تدافعی در قبال حادثه منا قرار داده است» شکل گرفت و گروه اندیشه با موضع موافق با این گزاره برنده شد.
در رقابت آخر نیم روز اول این مسابقات، گروه مسطور از دانشگاه تهران با موضع موافق با گزاره «آرامش روحی دانشجویان در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیشتر است» بر گروه شهید چمران از استان زنجان با موضع مخالف با گزاره مذکور پیروز شد.
captcha