نهج‌البلاغه راهنمای مدون سعادت در زندگی است
کد خبر: 3816171
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
محمدمهدی جعفری:

نهج‌البلاغه راهنمای مدون سعادت در زندگی است

گروه معارف ــ پژوهشگر قرآن و نهج‌البلاغه با بیان اینکه نهج‌البلاغه روح قرآن است، افزود: این کتاب از نظر عملی و بعد نظری، برای کسانی که می‌خواهند زندگی موفق و توأم با رستگاری داشته باشند، کتابی راهنما است.

نهج‌البلاغه راهنمای مدون سعادت در زندگی است

محمدمهدی جعفری، پژوهشگر قرآن و نهج‌البلاغه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره نهج‌البلاغه، اظهار کرد: نهج‌البلاغه گزیده‌ای از سخنان امیرالمؤمنین(ع) در موضوعات مختلف است که در اواخر قرن چهارم به وسیله سیدرضی گردآوری شد. این سخنان قبل از سید رضی در کتاب‌های مختلف جمع آوری شده بود، اما سید رضی برخی از آن‌ها را از نظر فصاحت و بلاغت گزینش و بعد در کتابی جمع‌آوری کرد که خود سید رضی آن را به علت فصاحت و بلاغت آن، نهج‌البلاغه نامید.

وی افزود: اگر بخواهیم در یک جمله نهج‌البلاغه را تعریف کنیم، می‌توان بگوییم نهج‌البلاغه روح قرآن است.

این پژوهشگر قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: به دلیل اینکه امام علی(ع) پیوسته قرآن را در وجود خود هضم و از سخنان رسول خدا(ص) بسیار استفاده می‌کرد، آنچه در شرایط مختلف و موضوعات گوناگون به زبان می‌آورد، همان روح قرآن و سنت رسول خدا را انعکاس می‌داد.

جعفری بیان کرد: گزیده‌ سخنان امیرالمؤمنین(ع) حول محور اصول عقاید است. حضرت علی(ع) در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و ... رهنمودهایی دارند که برای زندگی انسان‌ها درس‌آموز است.

وی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه راهنمای عمل انسان است، یعنی این کتاب هم از نظر عملی و هم از بعد نظری، برای کسانی که می‌خواهند زندگی موفق و توأم با رستگاری داشته باشند، کتابی راهنما است. 
انتهای پیام

captcha