فتح لانه جاسوسی آمریکا مصداق مبارزه با استکبار بود
کد خبر: 3853815
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

فتح لانه جاسوسی آمریکا مصداق مبارزه با استکبار بود

گروه معارف ــ امام جمعه موقت اصفهان گفت: مصداق مبارزه با استکبار فتح لانه جاسوسی آمریکا بود که قدرت آمریکا را شکست و در تمام این سال‌ها به خاطر مقاومت ملت ایران، مستکبرین به عقب رانده شده‌اند.

خداوند وعده داده است که مستضعفین را در مقابل مستکبرین حمایت می‌کندحجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‎‌وگو با ایکنا، با اشاره به 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: در ایات متعددی از قرآن کریم درباره استکبار، کبر و تکبر صحبت شده و اولین مورد آن آیه 34 سوره بقره است که می‌فرماید: «...أَبي‏ وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرينَ؛ خود دارى کرد و تکبّر ورزید و از کافران بود». یعنی شیطان استکبار کرد و به آدم سجده نکرد، پس رئیس اول مستکبرین عالم، شیطان است.

وی ادامه داد: در میان حکام و دولت‌ها نیز افرادی مانند فرعون بودند که با تکیه بر قدرت و ثروتی که داشتند، خود را برترین انسان‌ها دانسته و مردم را به استضعاف و بردگی می‌کشیدند. پس استکبار مخصوص کسانی است که طغیان کرده‌اند.

قدرت آمریکا در حال فروپاشی است

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: امروزه نیز استکبار جهانی با تکیه بر همین زورمداری و سلاح و تکنولوژی در تلاش است تا ملت‌های دیگر را زیر سلطه درآورد. استکبار امروزه در قدرت‌های استکباری و زورمند مانند آمریکا متبلور شده که البته قدرت آمریکا نیز در حال فروپاشی است.

رهبر افزود: مستکبر کسی است که از تقید دین رها شده و حقوق انسان‌های دیگر را رعایت نکرده و خودش را به خاطر ثروت و قدرتش برتر می‌داند. در مقابل مستکبران، مستضعفان قرار دارند.

وی گفت: امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه زورمداران و مستکبران را تحلیل و تفسیر کرده و از آن‌ها شدیدا‌ً انتقاد می‌کند. قرآن کریم مستضعفین و ملت‌های در بند را به مقاومت در مقابل مستکبران دعوت می‌کند و حتی به آن‌ها می‌گوید که اگر لازم شد هجرت یا جهاد کنند؛ چراکه اگر مستضعفین سلطه مستکبرین را نپذیرند، قدرت آن‌ها از بین می‌رود.

عاشورا نماد مبارزه با استکبار است

رهبر تصریح کرد: قرآن کریم، روایات و مکتب عاشورایی، ما را دعوت می‌کنند که در مقابل استکبار، زورمداری و بدعت‌ها مقاوت کنیم. خداوند در آیه 5 سوره قصص وعده داده است که ما را نجات خواهد داد: «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ...؛ ما مى‌خواستیم کسانى را که در زمین به استضعاف کشیده شده بودند نعمتى گرانسنگ عطا کنیم».

وی تأکید کرد: برای نابودی مستکبران مردم نیز خود باید دست به کار شوند. همانگونه که ملت ایران، عراق، فلسطین، لبنان و یا یمن دست به کار شده و در مقابل مستکبرین ایستادند. دعوت قرآنی این است که مستضعفین تسلیم نشده و مبارزه کنند تا حاکمیت زمین را در دست گیرند و در پایان هم حضرت مهدی‌(ع) ظهور کرده و همه عالم را تحت سلطه خداپرستان در خواهد آورد.

انقلاب اسلامی  پناهگاه مستضعفین عالم است

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: مصداق مبارزه با استکبار، فتح لانه جاسوسی آمریکا بود که قدرت آمریکا را شکست و در تمام این سال‌ها به خاطر مقاومت ملت ایران، مستکبرین به عقب رانده شده‌اند. انقلاب اسلامی امروزه جایگاه خودش را در دنیا پیدا کرده و پناهگاه مستضعفین عالم شده است. اکنون هم مردم یمن در حال مبارزه با استکبار هستند.

رهبر گفت: ما روز مبارزه با استکبار جهانی و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز را گرامی داشته و توصیه می‌کنیم مردم در مقابل تبلیغات سوء دشمن که برای خراب کردن دین و اعتقادات آن‌ها طراحی کرده‌اند، هوشیار بوده و عزت اسلامی و دینی خود را حفظ کرده و بدانند که پیروزی از آن ملت مسلمان است.

انتهای پیام
captcha