شهرستان‌های اصفهان دارای میدان نماز می‌شوند
کد خبر: 3903642
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

شهرستان‌های اصفهان دارای میدان نماز می‌شوند

استاندار اصفهان از نام‍‌گذاری میدانی در هر شهرستان استان به نام میدان «نماز» خبرداد.

شهرستان‌های استان دارای میدان نماز می‌شوند

به گزارش ایکنا از اصفهان، عباس رضایی، استاندار اصفهان، روز گذشته، 18 خرداد ماه در جلسه ستاد اقامه نماز استان، اظهار کرد: اقامه نماز یکی از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی در کشور است. اقامه نماز، تکلیف شرعی بر گردن مسلمانان است، اما برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز تکلیف اداری نیست و تکلیف شرعی است.

استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات ستاد اقامه نماز گفت: دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات ستاد اقامه نماز هستند، ولی اگر دستگاهی مصوبات را اجرا نکرده باشد، این موضوع پیگیری می‌شود. در همین زمینه برگزاری شورای اقامه نماز شهرستان‌ها پیگیری و بخشنامه آن به فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد. مقرر شده در هر شهرستان میدانی با عنوان «نماز» نامگذاری شود.

رضایی ادامه داد: در همین زمینه قرار شده است کمیته‌ای متشکل از مسئول اقامه نماز استان با عضویت نمایندگان استانداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و صداوسیما و .. تشکیل شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بودجه مورد نیاز ستاد اقامه نماز استان را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و تأمین کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ستاد استانی کرونا برای برگزاری اقامه نماز اقدامات جدی صورت گرفتخ است، تصریح کرد: از ابتدای تیرماه در شهرهای سفید و زرد استان اصفهان شاهد برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، اما مشروط به اینکه در این شهرها به وضعیت قرمز بازنگردیم. 

انتهای پیام
captcha