مداحی دانشگاه معارف دینی است
کد خبر: 3967996
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

مداحی دانشگاه معارف دینی است

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مراسم رونمایی از منتخب آثار مداحی زنده‌یاد حاج احمد معظم، گفت: مداحی یک فرهنگ و یک دانشگاه است که معارف دینی را با استفاده از تعاریف ادبی بیان می‌کند.

مداحی دانشگاه معارف دینی است

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مراسم رونمایی از منتخب آثار مداحی زنده‌یاد حاج احمد معظم، روز گذشته همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در هنرسرای خورشید برگزار شد.

این استاد فرهیخته در سال 1319 در اصفهان دیده به جهان گشود و در سن هفت سالگی پدر خود را از دست داد که بعد از آن برادر بزرگتر ایشان سرپرستی حاج احمد را بر عهده گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این آیین، گفت: وظیفه حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان این است که از شخصیت‌هایی همچون استاد معظم تجلیل و از آثارشان رونمایی کند.

محمد عیدی افزود: ما از فرهنگ‌ خود دور و به نسخه‌های دیگر نزدیک شده‌ایم که باید این موضوع درمان شود، باید به گذشته برگردیم و ریشه این مشکلات را پیدا و سعی کنیم تا با کارهای مؤثر این فرهنگ از دست رفته را بازگردانیم.

وی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی یکی از حوزه‌هایی است که در تاریخ اسلام وظیفه جامعه‌پذیری و هدایت‌گری را داشته و مانند یک دانشگاه در صحنه‌های مختلف عمل کرده‌اند و الگوهایی برای رفتارهای اجتماعی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: مداحان با مدح‌هایی که می‌گفتند، سنتی را در جامعه ما نگه می‌داشتند و فرآیند آیین اسلام را فراهم می‌کردند، لذا مداحی یک فرهنگ و یک دانشگاه است که معارف دینی را با استفاده از تعاریف ادبی بیان می‌کند.

انتهای پیام
captcha