ظرفیت‌های دفتر تبلیغات و دانشکده علوم قرآنی اصفهان هم‌افزا می‌شود
کد خبر: 4024308
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

ظرفیت‌های دفتر تبلیغات و دانشکده علوم قرآنی اصفهان هم‌افزا می‌شود

در دیدار رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظرفیت‌های این دو مجموعه به‌منظور هم‌افزایی بیشتر و انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام سیداحمد سجادی، رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان در دیدار با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه 17 دانشکده علوم قرآنی دیگر در کشور وجود دارد، گفت: همه این دانشکده‌ها حدود هفت هزار دانشجو دارند، زمانی تعداد دانشجویان علوم قرآنی کشور به 9 هزار نفر نیز می‌رسید و امروز حدود 300 دانشجو در دانشکده علوم قرآنی اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: یکی از دانشکده‌های علوم قرآنی که در مقطع ارشد نیز دانشجو می‌پذیرد، اصفهان است، این دانشکده رتبه اول را در میان دانشکده‌های علوم قرآنی کشور دارد و با قم که دانشکده مرکزی محسوب می‌شود، برابری می‌کند. در المپیاد رشته‌های معارفی، از میان 25 شرکت‌کننده، پنج نفر از دانشکده علوم قرآنی و دو نفر از 15 رتبه نخست از اصفهان بودند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان اضافه کرد: چهار نفر به‌عنوان عضو هیئت علمی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند و تا 40 نفر، اساتید مدعو نیز داشته‌ایم و فعلاً این میزان به پایین‌ترین حد رسیده، البته استفاده از بهترین اساتید برای تدریس در دانشکده، از مهمترین اقداماتی بوده که به آن توجه شده است.

وی به ظرفیت‌های دانشکده علوم قرآنی اصفهان اشاره کرد و گفت: در خصوص تهیه و تدوین پایان‌نامه‌ها، امکان تعامل بسیار خوبی میان دانشجویان، دانشکده و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان وجود دارد. اکنون 110 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم قرآنی در حال تحصیل یا تدوین پایان‌نامه هستند.

حجت‌الاسلام سجادی اظهار کرد: نباید همه فعالیت‌های دانشجو یا طلبه را در نوشتن خلاصه کرد، بلکه باید به استعدادهای مختلف جوانان توجه داشته باشیم و از همه ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی تنها نهاد حوزوی است که فعالیت‌های متنوع اجتماعی و میدانی دارد، بر آن شدیم تا برای تعیین موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشکده با دفتر تبلیغات اسلامی وارد تعامل علمی شویم، تا پایان‌نامه‌های دانشجویان کاربردی باشد و در مسیر کمک به حل مسائل و موضوعات جامعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در این دیدار، با اشاره به ضرورت تربیت طلاب و دانشجویان در زمینه‌های مختلف نظیر آموزگاری، پژوهشگری، تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی، گفت: نباید نگاه ما به فارغ‌التحصیلان، به تربیت پژوهشگر و نویسنده محدود باشد، بسیاری از طلاب در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی استعداد بسیار خوبی دارند و ضرورتی ندارد که انتظار داشته باشیم لزوماً وارد عرصه پژوهش شوند.

وی بیان کرد: قوانینی که تعیین می‌کنیم و خود را ملزم به اجرای آنها می‌دانیم، آرام آرام به سمتی می‌رود که خیال می‌کنیم غیر از این ممکن نیست، در حالی که می‌توان برنامه‌ها، قوانین و اقدامات بسیار سازنده و متفاوتی از سیستم آموزشی کنونی طراحی کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در دفتر تبلیغات اسلامی و دانشکده علوم قرآنی وجود دارد، گفت: وجوه اشتراک این دو باید با فعالیت علمی استخراج شود، تا بتوان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی به اهمیت مباحث حوزه خانواده در فعالیت‌های علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و کلان‌پروژه پژوهشکده الهیات و خانواده با موضوع کارآمدی و پایداری خانواده اشاره کرد و گفت: ما رشته‌های دیگر را هم بسیج کرده‌ایم، تا در این کلان‌پروژه یاری‌رسان باشند و در دل این کلان‌پروژه، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی تصویب و تدوین شود.

انتهای پیام
captcha