یکپارچگی کشور را مدیون شهید چمران هستیم
کد خبر: 4065856
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

یکپارچگی کشور را مدیون شهید چمران هستیم

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه اگر چمران نبود چه‌بسا کشور تکه تکه می‌شد گفت: یکپارچگی، وحدت و امنیت کنونی ایران اسلامی را مدیون شهید چمران و یارانش هستیم.

یکپارچگی کشورمان را مدیون شهید چمران هستیمبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، احمد علیجان‌پور رئیس دانشگاه ارومیه در مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت مهدی چمران که در سال آمفتی‌تئاتر پژوهشکده آرتمیا برگزار شد، اظهار کرد: اگر چمران نبود چه‌بسا کشور تکه تکه می‌شد، بنابراین یکپارچگی، انسجام و وحدت امروزی ناشی از ایثارگری‌های آن شهید عالم در پاوه است، پس به این شهید وارسته و یارانش مدیون هستیم.

وی با بیان اینکه، دانشگاه‌ها باید متاثر از منش و سیره شخصیت‌های تکرارنشدنی تاریخ از جمله شهید چمران و سردار دل‌ها شهید سلیمانی باشند، اضافه کرد: اساتید و نخبگان باید تلاش‌ کنند انسان‌هایی در تراز این بزرگوارها تربیت کنند.

علیجان‌پور با بیان اینکه، در دو سال گذشته کرونا آموزش را در دانشگاه راکد کرده بود، اما از نظر نرم‌افزاری بهتر و قوی‌تر شده‌ایم، گفت: در این مدت تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم، تا به دغدغه چندین‌ساله مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید و اشتغال توجه ویژه کنیم.

رئیس دانشگاه ارومیه به تلاش محققان، پژوهشگران، اصحاب علم و دانش برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در این‌ راستا کارگروه آموزش عالی استان را با حضور رؤسای دانشگاه و مسئولان استانی شکل داده‌ایم و با برگزاری جلسات منظم سعی خواهیم کرد، با آمادگی هرچه‌تمام‌تر فرامین مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال را تحقق بخشیم.

در ادامه جلسه سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام استان به‌ویژه شهیدان استاد و دانشجو، یادآور شد: استقلال و امنیت امروز ما حاصل قطره قطره خون این بزرگواران، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های آنها در گذشته است.

وی ادامه داد: بایستی برای حفظ عزت و سربلندی نسل‌های آینده، ادامه‌دهنده راه شهدای گلگون‌کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

فرمانده سپاه شهدای استان بیان کرد: امروز برای گرامیداشت سالروز شهادت یک بزرگ‌مرد رشید و بی‌ادعای تاریخ جمهوری اسلامی کنار هم نشسته‌ایم، کسی که هم‌سنگ و هم‌تراز یاران امیرالمؤمنین(ع) و صحابه پیامبر(ص) بود.

انتهای پیام
captcha