دانشگاه خلیج‌فارس میزبان همایش روز ملی بسیج اساتید شد + فیلم
کد خبر: 4149473
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

دانشگاه خلیج‌فارس میزبان همایش روز ملی بسیج اساتید شد + فیلم

همایش علمی و تبیینی روز ملی بسیج اساتید با حضور سخنرانان حوزوی و دانشگاهی در محل سالن اجتماعات دانشگاه خلیج‌فارس محله سردار شهید علیرضا ماهینی منطقه دو بندر بوشهر برگزار شد.

همایش ملی روز بسیج اساتید در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، امروز ۳۱ خردادماه، در همایش علمی و تبیینی روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تمدن‌آفرینی، نیازمند دو مقوله مهم و جدی ایمان و جهاد و دانش و فناوری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه اضافه کرد: شهید چمران در هر دو عرصه بسیار قدرتمند بود و الگویی مناسب برای همه شخصیت‌های علمی و فناور کشور و استان محسوب می‌شود که بر اساس ایمان و جهاد و در کلان کار در ولایتمداری برای آفرینش تمدن تلاش کرد.

وی اضافه کرد: بسیج اساتید یک مجموعه قوی و کارآمد در فضای دانشگاه و الگویی مناسب برای دانشجویان و همه شخصیت‌های علمی جامعه است؛ از سویی تولید ایده‌های نوین و تبدیل آن به پدیده در یک نظام دانشی بسیار قوی، فضای علم و دانش و فناوری ما را در بستر فرهنگ دینی به‌سمت رشد علمی در همه گونه‌های علمی برای تحقق تمدن هدایت می‌کند.

امام جمعه بوشهر گفت: شهید مصطفی چمران در ایمان، جهاد و دانش الگویی مناسب برای همه شخصیت‌های علمی و فناور است.

حسن حبیبی، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز گفت: استان بوشهر هم‌زمان با ۳۰ استان کشور این همایش را به‌صورت ملی و با حضور ۳۰ هزار نفر از اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار کرده است.

وی با بیان این‌که محور این همایش درباره نقش اساتید به‌عنوان جهادگران تبیین و امیدآفرینی به نسل جوان است، افزود: در شرایطی قرار داریم که در این سال‌ها دشمن به‌دنبال ناامید کردن نسل جوان است و همین موضوع، نقش مؤثر اساتید بسیجی را پررنگ‌تر می‌کند تا برای اعتلای نظام حکمرانی کشور گام بردارند.

یادآور می‌شود، در پایان از شماری از اساتید بسیجی استان بوشهر تجلیل به‌عمل آمد و همچنین نماهنگ وحدت علمی و بصیرتی جامعه از منظر شهید مصطفی چمران اکران شد. 

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha