شهید چمران الگوی تمام عیار استاد تراز انقلاب بود
کد خبر: 4149416
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

شهید چمران الگوی تمام عیار استاد تراز انقلاب بود

استاندار لرستان با بیان اینکه روحیه جهادی داشتن از ویژگی‌های مهم فرهنگ بسیجی است که مصداق آن شهید چمران است، اظهار کرد: نگاه به ابعاد مختلف زندگی شهید چمران به ما می‌آموزد که در همه ابعاد سیاسی، دانشگاهی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت جهادی عمل کنیم.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان امروز، ۳۱ خردادماه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه روز ملی بسیج اساتید که سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است یک روز مقدس است، گفت: شهید دکتر چمران از الگوهای تعریف استاد تراز انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه داشتن و تقویت روحیه جهادی باعث پیشرفت می‌شود و روحیه جهادی داشتن از ویژگی‌های مهم فرهنگ بسیجی است که مصداق آن شهید چمران است، اضافه کرد: نگاه به ابعاد مختلف زندگی شهید چمران به ما می‌آموزد که در همه ابعاد سیاسی، دانشگاهی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت جهادی عمل کنیم.
 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، مقابله با استکبار و توجه به علم و دانش و فناوری از خصوصیات مهم روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی است، ادامه داد: شهید چمران یکی از بزرگ‌مردان انقلاب اسلامی بود که در همه عرصه‌ها، روحیه و رفتار جهادی داشت.
 
وی، اظهار کرد: شهید چمران یک مجاهد وارسته بود و اگرچه در آمریکا امکان اقامت و استفاده از بهترین امکانات را داشت ولی به فکر خدمت به ایران و جمهوری اسلامی بود و به میهن اسلامی بازگشت و زندگی‌اش در ایران و خارج از ایران، همه برپایه جهاد در راه خدا بود.
 
استاندار لرستان با یادآوری اینکه شهید چمران یک فرمانده و نابغه کم‌نظیر در جنگ‌های نامنظم و در موقعیت دانشگاهی یک استاد برجسته و یک مجاهد وارسته در همه ابعاد بود، افزود: شهید چمران که یک مجاهد وارسته مدافع اسلام و ارزش‌های انسانی بود نقش اساسی در پایه‌گذاری نهضت مقاومت در منطقه علیه رژیم صهیونیستی داشت.
 
علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این آیین، گفت: سبک زندگی شهید چمران به ما آموزش می‌دهد که استاد بسیجی مدام در فکر دیگران است و تلاش می‌کند نظام مسائل جامعه را بکاهد.
 
وی با بیان اینکه شهید چمران، مجاهد مکتب حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله طالقانی و شهید مطهری بود و همه وجود خویش را در راه خدا انفاق کرد، ادامه داد: زندگی شهید چمران به ما می‌آموزد که می‌توان همزمان، دانشمند، رزمنده و مجاهد بود و در همه ابعاد از اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کرد.
 
رئیس دانشگاه لرستان افزود: زندگی و سیره عملی شهید چمران، سراسر آموختن درباره این موضوع است که زیست استاد بسیجی تراز انقلاب اسلامی، یک زیست مُوَحدانه و مسئولانه است.
 
نظری در خاتمه گفت: شهید چمران به ما آموخت که یک استاد نباید فقط به آموزش و پژوهش توجه کند بلکه بایستی علاوه بر آموزش و پژوهش، با نگاهی مسئولانه، به فکر مشارکت برای کاهش نظام مسائل و مشکلات جامعه باشد.
 
حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان نیز در این آیین، اظهار کرد: شهید چمران مسائل دینی را فقط در حد فردی نمی‌دید؛ بلکه بر خود تکلیف می‌دانست که از دین در حوزه‌های اجتماعی و غیرفردی هم دفاع کند.
 
وی با بیان اینکه شهید چمران خانواده‌محور بود و از ریزترین مسائل خانواده غافل نبود از شهید چمران به‌عنوان یک مجاهد وارسته و صادق یاد کرد و گفت: امروز هر شخصی در هر جایگاهی بتواند وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام بدهد و به ایران اسلامی خدمت کند راهش، راه شهید چمران است.
 
حاتمی تصریح کرد: نگاه و تفکر شهید چمران، این بود شخصی که تقوای حقیقی دارد منصبی را قبول نمی‌کند که توانایی انجام وظایف آن منصب را نداشته باشد.
 
انتهای پیام
captcha