اساتید بسیجی در سنگر علمی جهاد می‌کنند
کد خبر: 4149399
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

اساتید بسیجی در سنگر علمی جهاد می‌کنند

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: در فتنه اخیر که خیلی از نفوذی‌ها هم بیرون آمدند، ولی یارانی مانند چمران هزاران هزار نفر تولید شدند و همچنین مثل شما اساتید بسیجی که در خط مقدم سنگر علمی ایستاده‌اید و جهاد می‌کنید و هر جا هر مشکلی پیش بیاید با تمام توان حضور می‌یابید.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان امروز، 31 خردادماه در همایش استانی روز بسیج اساتید که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه شهید چمران در اوج اخلاص همواره به دنبال جلب رضای خدا بود، اظهار کرد: شهید چمران با وجود مرتبه علمی به راحتی می‌توانست در هر کجای دنیا که می‌خواست کار علمی انجام دهد اما پذیرفت به داد مردم مظلوم فلسطین در جنوب لبنان و ایران برسد.

وی افزود: اگر امروز شهید چمران زنده بود، یقینا وظیفه خود را که پیشبرد اهداف امام(ره) و نظام بود، دنبال و بر ایمان به خدا و امید به مسیر تأکید می‌کرد؛ در فتنه اخیر تمام نظام سلطه گرد هم جمع شدند و 44 سال برخورد و ایستادگی ما را تبدیل به پروژه مشترک و برنامه ریزی کردند و جنگ در همه زمان و همه مکان با تمام توان را به عنوان استراتژی انتخاب کرده بودند.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: در چنین فضایی که خیلی از عوامل و نفوذی‌ها هم بیرون آمدند، ولی یارانی مانند چمران هزاران هزار نفر تولید شدند و همچنین مثل شما اساتید بسیجی که در خط مقدم سنگر علمی ایستاده‌اید و جهاد می‌کنید و هر جا هر مشکلی پیش بیاید با تمام توان حضور می‌یابید.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به ارتباط ایران و عربستان، بیان کرد: عربستان برای ارتباط با ایران چینی را واسطه کرد زیرا آنها به این نتیجه رسیدند هر کسی که با آمریکا اعتلاف کرده از بین رفته، اما هم‌پیمانی با ایران نتیجه‌اش موفقیت و پیروزی بوده است، این موفقیت ایران حاصل ایمان مردم، رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب، پیروی بسیجیان از امام(ره) است.

وی تأکید کرد: به آینده امید داریم چون می‌بینیم کسانی با همه قدرت آمدند اما نتوانستند ما را شکست بدهند؛ حتی آمریکا پشت پرده پیغام می‌دهد که تهدیدات حرف‌های ما نیست. امروز کسی جرأت ندارد به کشتی‌های ما دست بزند اما دشمن در این فضا با جنگ روانی به دنبال ترویج یأس است که برخی فریب خورده در این فضا قرار گرفته‌اند. باید افکار پوسیده لیبرالی را از اقتصاد جدا کنیم، اگر مردم ورود کنند و اقتصاد را به دست بگیرند مشکل حل می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آمریکایی که در افغانستان و یمن و... بی رحمانه مردم را کشت، برای ما ادعای حقوق بشر دارد! گفت: به برکت روشنگری‌های امام راحل و خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری مسیر ما روشن است و این انقلاب را به دست امام عصر(عج) می‌رسانیم و شاهد آزادی قدس خواهیم بود.

عمرانی علیزاده، عضو سازمان بسیج اساتید استان گیلان هم در این همایش گفت: حدود 25 سال پیش در اجلاسی در دانشگاه فردوسی مشهد اولین بارقه تشکیل بسیج اساتید شکل گرفت، امروزه اثرگذاری این نهاد از مرزهای جمهوری اسلامی هم خارج شده است.

اساتید بسیجی در سنگر علمی جهاد می‌کنند

وی با بیان اینکه امروز اکثر دانشمندانی که توانستند به جایگاه‌های علمی درخشانی برسند با افتخار خود را یک «استاد بسیجی» می‌دانند، افزود: تمام شهدای هسته‌ای ما خود را استاد بسیجی می‌دانستند؛ لذا اگر فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌ها‌ نبود علم به این حد از ارتقا نمی‌رسید. امروز با افتخار با همین تفکر بسیجی و جهادی ایران رتبه دوم پژوهش‌های سلول‌های بنیادی جهان را به خود اختصاص داده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت گفت: از اساتید بسیجی همانطور که انتظار می‌رود به آخرین دست‌یافته‌های علمی رشته خود آگاه باشند، باید نسبت به سایر تخلفات در محیط‌های دانشگاهی هم حساس و هوشیار باشند. همچنین نباید نسبت به اساتید سکولاری که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و رفته‌اند و مجدد از در دیگر دانشگاه وارد می‌شوند و تفکر غربی را ترویج می‌کنند، بی تفاوت باشند.

علیزاده گفت: با نگاهی بسیجی می‌توانیم‌ دانشگاهی تمدن‌ساز داشته باشیم؛ شبکه سازی از وظایف مهم بسیج اساتید است و این مهم به همت اساتید بسیجی در حال شکل گرفتن است.

گفتنی است؛ گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان گیلان به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید با حضور بهروز جلائی، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، سردار عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس استان و اساتید بسیجی و رؤسای دانشگاه‌های استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد رشت برگزار شد؛ در پایان از اعضای کانون‌های فعال عضو سازمان بسیج اساتید استان تقدیر شد.

اساتید بسیجی در سنگر علمی جهاد می‌کنند

انتهای پیام
captcha