برگزاری مراسم روز ملی بسیج اساتید در آذربایجان غربی همگام با سراسر کشور
کد خبر: 4148560
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

برگزاری مراسم روز ملی بسیج اساتید در آذربایجان غربی همگام با سراسر کشور

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری مراسم روز ملی بسیج اساتید در استان همگام با سراسر کشور خبر داد و گفت: این آیین با حضور حماسی 30 هزار استاد بسیجی سراسر کشور به صورت ملی برگزار می شود.

بسیج اساتیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسن حیدری، مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 28 خرداد در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالروز شهادت استاد مصطفی چمران که در ارومیه برگزار شد، گفت: مراسم روز ملی بسیج اساتید در ارومیه همگام با سراسر کشور در 31 خرداد بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران برگزار خواهد شد، که در این آیین اساتید متعهد و ارزشی استان ما نیز حضور خواهند داشت، این آیین روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در ساعت 9:30 در خیابان شهید بهشتی پردیس شهر دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد.

وی موضوع محوری این مراسم را «استاد بسیجی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و اعتلای نظام حکمرانی» عنوان کرد، گفت: در شهرستان‌های سراسر استان برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی، اهتمام برای تجلیل از برگزیدگان استانی «جشنواره شهید چمران» و تجلیل از «کانون‌های برگزیده بسیج اساتید» و «کانون برتر» را از جمله برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد، گفت: یکی از مسئولین ارشد استانی سخنران این مراسم خواهد بود.

حیدری گفت: سالروز شهادت این دانشمند فرزانه ومرد کم‌نظیر تاریخ کشورمان یک فرصت مغتنم به دست می‌دهد، تا اندیشه‌های ناب امامین انقلاب امام خمینی و مقام معظم رهبری را مطالعه کنیم، سپس درراستای انعکاس آن به نسل جدید کشورمان به صورت جدی گام برداریم.

وی با بیان اینکه شهید چمران مرد بی‌مانند در عصر خود بود، که در مکتب امام خمینی(ره) درس مردانگی فرا گرفت، ادامه داد: این دانشمند و استاد انقلابی، با وجودی که بهترین امکانات زندگی و علمی را در خارج از کشور داشت، همه آنها را رها کرد و به کشورمان برگشت تا در روزهای سخت کنار مردم و امام باشد.

حیدری با بیان اینکه شهید چمران در علم، تخصص و تقوا مثال‌زدنی بود، اضافه کرد: اساتید کشورمان به اندازه‌ای که می‌توانند باید خود را به ایشان نزدیک کنند و سبک زندگی این مرد بزرگ را برای خود الگو قرار دهند.

انتهای پیام
captcha