«استغاثه هشتم» در تالار هنر به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4077364
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

«استغاثه هشتم» در تالار هنر به روی صحنه می‌رود

تالار هنر از ۲۰ مرداد تا ۱۸ شهریورماه، میزبان نمایش «استغاثه هشتم» به کارگردانی ودیعه کریمی است.

نمایش «استغاثه هشتم»

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، نمایش «استغاثه هشتم» به کارگردانی ودیعه کریمی، همزمان با ایام محرم، از ٢٠ مرداد تا ١٨ شهریورماه، هر روز به غیر از شنبه‌ها، از ساعت 19 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

اين نمایش، نوشته زنده‌یاد استاد ابراهیم کریمی هسنیجه، از پیشکسوتان هنر نمایش است كه روایتگر وقایع کربلا بوده و استغاثه‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به تصویر می‌کشد.

مرتضی صباغی، حمید اسکندری، مهتاب کشاورز، حمیدرضا فلامرزی، ناصر نصر و ودیعه کریمی، از جمله بازیگران این نمایش هستند كه به ايفای نقش می‌پردازند.

ودیعه کریمی، کارگردان اين نمایش گفت: «استغاثه هشتم»، يكي از آثار مذهبی زنده‌ياد ابراهيم كريمی است كه به سبک اجرای تقطيع كار شده و استاد ابراهيم كريمي، مبدع اين سبک است.

وی اظهار کرد: بازیگران در این سبک از نمایش، با رهاسازی احساسات و انگیزش‌های درونی خود نسبت به متن، تماشاگر را وارد دنیای نمایشنامه کرده و او را در روایت، با خود همراه می‌کنند.

این کارگردان افزود: تفاوت این نمایش با آثار قبلی من، در شیوه اجرا و طراحی کار است؛ در این سبک از نمایش، خلق دنیایی شگرف و متفاوت بر روی صحنه، باعث می‌شود دنیایی تماماً استعاری شکل بگیرد. در این نمایش هم تلاش شده است با به تصویر کشیدن روایت از طریق حواس و ادراکات درونی، معانی به مخاطب منتقل شود.

وی هدف از اجرای این نمایش را اشاعه آثار مذهبی دانست و ادامه داد: تمام تلاش خود را صرف اجرای این اثر با سبک ابداعی پدرم کرده‌ام تا به نوعی حق مطلب را به‌عنوان شاگرد و فرزند وی ادا کرده باشم.

كريمی با اشاره به مدت زمان یک ساعته اجرای اثر، گفت: این نمایش قبلاً در اصفهان اجرا نشده و نخستین اجرایی است که با این سبک و سیاق روی صحنه می‌رود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به منظور تهیه بلیط برای تماشای این نمایش می‌توانند به سايت www.snappticket.com مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha