مدرسه علمیه ناصریه؛ پایگاه تشرف گردشگران خارجی به اسلام
کد خبر: 4091144
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

مدرسه علمیه ناصریه؛ پایگاه تشرف گردشگران خارجی به اسلام

مدرسه علمیه ناصریه واقع در ضلع شرقی مسجد امام اصفهان در زمینه تبلیغ توریسم فعالیت می‌کند و ضمن آشنایی گردشگران خارجی با آموزه‌های اسلامی، محلی برای تشرف علاقه‌مندان به دین مبین اسلام نیز محسوب می‌شود.

مدرسه علمیه ناصریه

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمد زمانی، مسئول تبلیغ بین‌الملل معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از تشرف یک دانشجوی چینی به اسلام همزمان با ایام ماه ربیع‌الاول خبر داد.

ارتباط این جوان با بعضی از خانواده‌های مسلمان در چین، باعث علاقه او به اسلام شد که پس از مطالعه، تحقیق، گفت‌وگو و آشنایی بیشتر با جزئیات این دین، تصمیم گرفت به اسلام مشرف شود.

این جوان چینی تازه مسلمان شده در نظر دارد برای تکمیل اطلاعات خود درباره اسلام به ارتباط با مدرسه علمیه ناصریه اصفهان ادامه دهد. وی در جلسات مکرر با مبلغان زباندان این مدرسه، از جمله علل تشرف به دین اسلام را وجود سبک زندگی انسانی و اخلاقی در این دین بیان کرده است که بیشترین جذابیت را نه تنها برای او، بلکه برای اکثر تازه‌مسلمانان دارد.

چندین سال فعالیت مدرسه علمیه ناصریه در حوزه تبلیغ توریسم تقریباً اکثر راهنمایان گردشگری را با این فعالیت‌ها آشنا کرده و همین موضوع باعث شده است زمانی که شخصی با نیت شناخت بیشتر درباره اسلام وارد ایران می‌شود و موضوع را با راهنما در میان می‌گذارد، اولین مجموعه‌ای که به ذهن راهنماها خطور می‌کند، مدرسه علمیه ناصریه در اصفهان باشد. اکثر کسانی که در این مدرسه به تشیع گرویده‌اند، به‌وسیله راهنمایان گردشگری معرفی شده‌اند و قدم‌های بعدی تا تشرف در مدرسه ناصریه انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه اصفهان نیز در این خصوص گفت: با وجود اینکه هدف اصلی ما از برنامه‌های مذهبی و تبلیغی در مدرسه علمیه ناصریه، بیشتر تبیین و پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های گردشگران خارجی درباره اسلام و خصوصاً‌ شیعه است، ولی اگر کسی تمایل به پذیرش اسلام داشته باشد، فضایی در مدرسه مهیا شده تا با مطالعه و تحقیق کافی مسلمان شود.

مدرسه علمیه ناصریه واقع در ضلع شرقی مسجد امام(ره)، نزدیک به 10 سال است که در زمینه تبلیغ توریسم به‌صورت مداوم فعالیت دارد و طی این سال‌ها توانسته گردشگران بسیاری را با اسلام و ارزش‌های اسلامی آشنا کند. افرادی بوده‌اند که تمایل به پذیرش اسلام داشته‌اند و پس از فراگیری اصول مهم در این مدرسه، به این دین مشرف شده‌اند.

انتهای پیام
captcha